«Органік Стандарт» – справа, заснована на репутації

«Органік Стандарт» – справа, заснована на репутації
– Перш за все, як з’явився «Органік Стандарт»? Коли і чому виникла потреба у появі сертифікаційного органу?

– ТОВ «Органік Стандарт» було засновано у 2007 році як перший місцевий орган з інспекції та сертифікації органічного виробництва та обігу органічної продукції в Україні. Його було створено з метою розвитку органічного ринку в Україні, а також щоб надати доступ до органічної сертифікації малим та середнім підприємствам у рамках швейцарсько-українського проєкту «Органічна сертифікація та розвиток органічного ринку в Україні», що впроваджувався Дослідним інститутом органічного сільського господарства (FIBL, Швейцарія) за фінансової підтримки Швейцарської Конфедерації.

Отримавши акредитацію IOAS згідно стандарту ISO Guide 17065 у 2009 році, «Органік Стандарт» отримав міжнародне визнання. До цього часу це єдиний український орган з сертифікації органічних продуктів, визнаний Європейським Союзом та Швейцарією.

– Скільки існує органів, що проводять сертифікацію? Чи складно стати такою організацією і пройти акредитацію?

Наразі в Україні, є 20 органів, що проводять сертифікацію на відповідність органічним стандартам ЄС, але лише один з українською пропискою – «Органік Стандарт». Пройти акредитацію чи отримати затвердження (в ЄС чи Швейцарії) непросто, але значно складніше розвивати організацію так, щоб вона стала знаною, мала гарну репутацію і їй довіряли. На це потрібні роки.

«Органік Стандарт» надає послуги інспекції та сертифікації більш ніж 500 операторам в Україні, це приблизно 75% всіх органічних операторів  в країні. Крім того, компанія контролює значну кількість операторів в Білорусі та Казахстані.

Оскільки більшість наших клієнтів орієнтовані на міжнародний ринок, «Органік Стандарт» став важливим гравцем сертифікаційних послуг для експорту. Клієнти компанії щорічно експортують близько 100 - 160 тис. тонн продукції, під контролем «Органік Стандарт» понад 2,5 тис експортних відправок щороку. У той же час ми допомагаємо національним виробникам розвивати місцевий ринок.

– Як саме ви допомагаєте виробникам освоювати нові ринки?
– Ми проводимо різноманітні тренінги, в тому числі для торгових мереж , займаємося популяризацією органічних продуктів та просуваємо виробників, беремо активну участь в робочих групах, зокрема, при МінАгро та МінЕкономрозвитку, в «Органічній Ініціативі», залучаємо нових активних гравців в органічний сектор, зокрема що надають послуги, пропонують технології і т.д.

Крім того, тісно співпрацюючи з такими організаціями як «Офіс з розвитку підприємництва та експорту», Центр Сприяння Імпорту (Import Promotion Desk), Німеччина, також з Швейцарсько-українською програмою «Розвиток торгівлі з вищою доданою вартістю в органічному та молочному секторах України» та проєктом «Східне партнерство: Готовність до торгівлі – ініціатива EU4BUSINESS», «Органік Стандарт» всіляко допомагає просуванню українських органічних товарів  на міжнародні ринки, а українським експортерам знайти своїх покупців.

Найбільш важливим активом «Органік Стандарт» є його репутація, заснована на основних цінностях компанії: співпраця, компетентність, відповідальність, конфіденційність, надійність, ефективність та об'єктивність

– В яких  ще випадках, окрім експорту, компанії вирішують до вас звернутися?

Також, коли хочуть займатися органічним виробництвом і реалізовувати свій продукт як органічний на внутрішньому ринку.

– Які переваги дає сертифікація виробнику?

– Створюється «цінність» продукції. Це не обов’язково краща ціна. Це може бути преміальна полиця чи вихід на новий ринок, можливість взагалі працювати з новими партнерами, навіть диверсифікувати свою продуктову лінійку і бути готовим до можливих ризиків чи будь яких непередбачуваних ситуацій з попитом

– Знаю багато господарств, які займалися органічним виробництвом, але згодом перестали, аргументуючи: «не має сенсу». На вашу думку, чому виробники  відмовляються від органіки?

Як правило тому, що вони прийшли з вірою, що тут можна заробити легкі гроші (можливо їм так сказали або вони так самі чомусь подумали). Так буває. А це такий же складний бізнес, як і інші. Легко не вийде, потрібно наполегливо працювати. Є багато успішних проєктів, які це довели.

– Чому виробники обирають вашу компанію для сертифікації? В чому ваша особливість?
– Тому що ми:
  • спілкуємося з виробниками однією мовою;
  • розуміємо нашого клієнта та його потреби;
  • маємо внутрішню компетенцію та багаторічний досвід, готові відповісти на всі питання та вирішити всі проблеми;
  • клієнт має доступ до нас, так як маємо офіси в Україні, персоналізовану комунікацію з нашим персоналом та координаторами сертифікації;
  • зрозумілі ціни,вони невисокі і клієнт їх знає заздалегідь;
  • операційний досвід в експорті (понад 2500 експортних операцій щороку) і  т.д.
– Які нововведення та проєкти плануєте найближчим часом?

– Запроваджуємо пакетну сертифікацію одночасно за кількома органічними стандартами, відповідно декілька сертифікатів як результат одного процесу. Крім того, плануємо сертифікацію за стандартами безпечності (GlobalGAP, FSSC 22000, GMP+). Окрім того намагаємося максимально диджиталізувати процес сертифікації і зробити послуги зручнішими.


 Довідка 

«Органік Стандарт» надає:

  • інспекційні та сертифікаційні послуги в Україні, Білорусі, Молдові, Казахстані, Киргизстані;
  • сертифікаційні послуги відповідно до стандарту Міжнародних акредитованих органів сертифікації з органічного виробництва і переробки, що є еквівалентним Регламентам Ради (ЄС) з органічного виробництва та переробки, Canada Organic Regime (COR), Дунайська та Європейська соя;
  • інспекційні послуги згідно з Bio Suisse, Naturland, KRAV.

Связанные теги: