NEZALEZHNI: ТОП-6 унікальних проектів України

NEZALEZHNI: ТОП-6 унікальних проектів України

Made in Ukraine

Made in Ukraine – це кластер, спрямований на збільшення популярності української продукції, визначних місць, подій і компаній та привернення до них уваги споживачів як усередині країни, так і з-за кордону.

Діяльність проєкту відбувається у двох основних напрямках – громадському та комерційному. Перший напрямок спрямований на популяризацію підприємництва серед населення, навчання підприємців та персоналу і їх захист. Другий – на проведення фестивалів і маркетів, роботу travel агенції, маркетинг, продакшн та власне виробництво.

Історія кластеру почалася у 2013 році з експеременту-виклику журналістки Юлії Савостіної «У пошуках Made in Ukraine» — вона мала прожити рік, використовуючи товари виключно українського виробництва. Успіх експеременту був вражаючим. Він не лише показав, що в Україні для комфортного життя можна знайти майже всі товари вітчизняного виробництва, а й спричинив флешмоб на підтримку українського.

Уже через рік журналісткою та командою було організовано перший фестиваль «У пошуках Made in Ukraine», щоб українці змогли купувати більше товарів  вітчизняного виробництва

Перші п’ять років Made in Ukraine намагався зробити так, аби купівля товарів українського походження стала звичною справою. І це вдалося. За той час було проведено більше 30 фестивалів товарів українських виробників, де відвідувачам представляли не лише маркет українських виробників усіх категорій товарів, а й виступи українських виконавців та діджеїв, великий фудкорт,  лаундж-зону й дитячу зону.

Тепер діяльність кластера спрямована на створення середовища для цивілізованого ведення бізнесу в Україні.

Made in Ukraine співпрацює з 8000 малих і середніх компаній, у кожній з яких працює від 5 до 250 людей. 

Для популяризації й підтримки українських туристичних локацій та виробників Made in Ukraine запустив 3 успішні спецпроекти – Найгарніше українське село, Svidomo Made та Ти – мій антивірус, а також видав 14 книг «У пошуках Made in Ukraine» та серію англомовних кишенькових путівників, яка складається з дванадцяти гайдів

Проект співпрацює з Міністерством освіти України, Міністерством інформаційної політики, Міністерством економічного розвитку та торгівлі, Міністерством закордонних справ, ООН та проектом StartUP Ukraine.

facebook  instagram

 

Prozorro

 

Prozorro — це електронна платформа для публічних закупівель, де замовники оголошують тендери на закупівлю товарів, робіт і послуг, а бізнес надає свої комерційні пропозиції. Європейський банк реконструкції та розвитку назвав Prozorro рекомендованою моделлю для реформи закупівель.

Нині платформа об’єднує понад 35 тисяч державних і комунальних органів влади та підприємств, а також близько 250 тисяч комерційних компаній.

Ідея Prozorro з’явилася під час Революції Гідності, коли команда волонтерів вирішила реформувати сектор закупівель та зробити його прозорим. Два роки пішло на те, щоб  у 2016 році офіційно стати державним підприємством і вивести державні закупівлі в Україні з тіні. Тоді ж система Prozorro стала обов'язковою для всіх публічних замовників.

На розробку системи не пішло жодної копійки з держбюджету. Її розробили завдяки співпраці громадської організації Transparency International Ukraine, приватних електронних майданчиків, львівської IT-компанії Quintagroup та Міністерства економіки. Сума вкладень становила 35 000$.

Усі закупівлі Prozorro відбуваються через модуль електронного аукціону, доступ до якого замовники й постачальники отримують через електронні майданчики, авторизовані системою. Усього налічується 13 акредитованих майданчиків для закупівель.

Завдяки Prozorro із 2016 року Україна зекономила 190 млрд грн, 56 млрд грн із яких було заощаджено у 2020 році. На сьогодні в системі нараховується 55 037 оголошених тендерів та 258 952 активних постачальників.

Кожного дня систему використовують не лише підприємці й державні замовники, а й громадських активісти та журналістів. Адже тепер кожен може подивитися, що, у кого і за скільки купує держава.

У рамках системи cтворено моніторинговий портал DoZorro, яка дає змогу вести облік проконтрольованих процедур і знайдених порушень, готувати та подавати офіційні звернення до контролюючих органів, оцінювати конкретних постачальників, аналізувати зворотній зв’язок від бізнесу чи вносити відповідні зміни до закупівельного процесу.

Prozzoro неодноразово ставав переможцем міднародних конкурсів, серед яких World Procurement Awards, Open Government Awards,Communication For Future Davos Awards, Global Public Service Teams of the Year 2019.

Також Prozorro вважається зразковим прикладом для навчання у міжнародій організації Open Contracting Partnership.

facebook  instagram  youtube  twitter

«Фактор»

 

«Фактор» - це група компаній, одне з найбільших підприємств України, що спеціалізується на наданні консалтингових послуг, випуску періодичних видань і літератури з питань теорії і практики бухгалтерського обліку й оподатковування, підприємництва, права та діловодства. Об’єднання є лідером в області високоякісної поліграфії, виробництві газет і книг.

Місія «Фактор»  – сприяти інтелектуальному, професійному та естетичному розвитку бізнес-оточення та суспільства України.

Історія Групи компаній бере початок у 1991 році. Тоді Сергієм Політучим було зареєстровано науково-виробниче підприємство «Фактор», яке й стало основою майбутньої компанії.

Спочатку «Фактор» займався проведенням семінарів для бухгалтерів і підприємців та наданням консультацій з питань бухгалтерського обліку й оподаткування. Згодом з’явилося видавництво нормативної літератури й бланків бухгалтерського обліку та звітності. З часом підприємство розвивалося й збільшувало сфери діяльності й спектр полуг. Тож тепер рупа компаній має достатньо широку структуру.

 До складу «Фактору» входять:

«Фактор-Друк» – найбільший в Україні книжково-журнальний комплекс повного циклу. Сьогодні кожна третя книга, кожна десята газета в Україні друкується на «Фактор-Друк». Більше 15% продукції підприємства – книги для європейських замовників.

Видавництво «Віват» – входить до ТОР-3 в країні за кількістю виданих найменувань, щорічно випускає більше 500 найменувань тиражем понад 2 мільйони; співпрацює з видавництвами з 21 країн світу.

Медіакомпанія «Фактор Медіа» – творець і оператор найбільших професійних інтернет майданчиків для бухгалтера в Україні з відвідуваністю понад 3 мільйонів в місяць. У 2017 році підприємство отримало статус-нагороду «Підприємство року 2016».

 Освітній центр «Академія Фактор» створений для навчання та підвищення кваліфікації бухгалтера в режимі он-лайн.

Проект ROZUM – спрямований на інтелектуальний розвиток дітей і підлітків, включає в себе мережу магазинів розвиваючих ігор та іграшок.

Велику увагу «Фактор» приділяє популяризації читання. У 2015 році ГК вперше організувала книжковий фестиваль KharkivBookFest і благодійну ярмарку «Книжковий Миколайчик», місія яких – зробити книги доступними, прищепити любов до читання.

facebook

Дія

 

Дія — це мобільний застосунок і портал, де зібрані всі потрібні документи й де швидко можна отримати всі послуги онлайн. 

Уперше Дія побачила світ у грудні 2019 року, коли запустили бета-тест застосунку. За допомогою нього зі смартфону можна отримати доступ до цифрового посвідчення водія та свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу.

Менш ніж за півроку на порталі «Дія» уже можна було отримати 27 державних послуг онлайн, а в застосунку з'явилися такі документи як цифровий студентський квиток та внутрішній і міжнародний паспорти.

У 2020 та 2021 роках відбулося масштабне оновлення Дії (Дія 2.0) – на порталі і в застосунку з’явилися нові послуги, серед яких автоматична реєстрація ФОП, що залишається однією з найпопулярніших послуг.

Завдяки Дії з 23 серпня 2021 року Україна стала першою країною у світі, де електронні паспорти мають таку ж юридичну силу, як їх фізичні аналоги.

Проєкт фінансується за підтримки кількох міжнародних проектів, тож державні кошти на нього не витрачаються. Реалізацією займається Міністерство цифрової трансформації.

У 2020 році порталом та додатком цифрових державних послуг "Дія" скористалися більше 10 мільйонів українців. Наразі на порталі доступно 53 державних послуг, а в мобільному застосунку доступні 9 цифрових документів: паспорт громадянина України у вигляді ID-картки, біометричний закордонний паспорт, картка платника податків (РНОКПП), водійське посвідчення, свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу, страховий поліс транспортного засобу, студентський квиток, довідка переселенця (ВПО), свідоцтво про народження вашої дитини.

Крім цього, у рамках Дії створено кілька платформ:

  • Дія.Бізнесдопомагає підприємцям у створенні, розвитку та масштабуванні бізнесу.
  • ВзаємоДія – дає змогу швидко й просто подавати петиції до органів місцевого самоврядування
  • Дія. Цифрова освіта – навчає цифрової грамотності у формі освітніх серіалів
  • Дія. Відкриті дані – спрямований підвищити рівень знань про відкриті дані, їх вплив та користь для громадян
  • Портал відкритих даних – забезпечує доступ до публічної інформації у формі відкритих даних та передбачає доступ до інформації органів влади з можливістю її наступного використання

Очікується, що до 2024 року 100% державних послуг будуть доступними в Дії онлайн.

facebook instagram telegram

 

Monobank

Monobank — перший в Україні банк, який працює виключно на мобільних пристроях. Щоб стати клієнтом, достатньо мати смартфон на Android або iOS, куди потрібно завантажити застосунок банку.

Над створенням Monobank почали працювати у 2017 році. Розробником стала компанія Fintech Band, що співпрацювала з АТ «Універсал Банк».

Тоді ж банк здобув перемогу в номінації «Найкращий український FinTech-стартап» нагороди PaySpace Magazine Awards, а вже в наступному році здобув головну нагороду в категорії «Необанк року» премії FinAwards.

Банк забезпечує обслуговування без відділень – лише за допомогою мобільного додатку – і пропонує великий вибір банківських послуг.  Безкоштовні грошові перекази, оплата комунальних платежів, поповнення мобільного, платежі за реквізитами, депозити, кредити, розстрочка, виписки та довідки, оплата штрафів та податків і навіть відкриття ФОП – усе це можна здійснити в телефоні.

Випускаються картки Debit Mastercard World та Visa Rewards Credit. Є кілька варіантів карток: чорна, біла, дитяча, platium і iron.  Відкривати рахунки можна в гривні, євро, доларах США і злотих, депозити – у гривні, євро та доларах.

Monobank відрізняється швидкою й професійною службою підтримки, зв’язатися з якою можна як у месенджерах (Telegram, Viber, Facebook Messenger) так і за телефоном.

За 4 роки клієнтами банку стали 4 млн людей, а загальна сума виданих кредитів досягла позначки в 4 млрд гривень. Щодня показник активних користувачів досягає відмітки в 1,3 млн осіб.

Особливістю банку є кешбек, за яким повертається частина коштів від покупок. Кожного місяця можна обрати 2 категорії товарів й отримувати повернення кількох відсотків від покупок. Максимальна кількість суми кешбеку від банку – 500 грн. Також можна отримати кешбек від партнерів банку. За весь час діяльності банку було повернуто 2,3 млрд кешбека.

Для активних користувачів банк запустив розділ «Нагороди», де за різні досягнення можна отримати котиків. Усього є можливість отримати 103 нагороди.

facebook instagram youtube twitter

 

Всі. Свої

 

Всі.Свої – мультибрендова платформа, що об’єднує велику кількість українських виробників різних напрямків.

Проект народився у 2015 році з бажання засновниці Ганни Луковкіної об’єднати різну продукцію українського виробництва в одному місці, тоді ж відбувся перший маркет Всі. Свої, присвячений одягу, взуттю та аксесуарам.

Зараз Всі. Свої є найбільшим маркетплейсом українських товарів, що налічує шість тематичних напрямків маркетів: одяг і взуття, будинок і декор, кераміка, гастрономія, дитячі товари, прикраси та подарунки. Особливістю маркетів є те, що на кожному з них представлені бренди лише окремої тематичної групи товарів.

Маркети відбуваються в 4 тематиках:

  •       «Одяг. Взуття. Аксесуари»
  •       «Гастрономія»
  •       «Дім та декор»
  •       «Діти»

У 2016 році було відкрито найбільший у світі магазин (4 поверхи) українських брендів одягу і взуття на Хрещатику, у якому на даний момент представлено більше 250 кращих українських брендів жіночого та чоловічого одягу, взуття й аксесуарів, а також товари для дітей, сувеніри та подарунки.

Уже через два роки Всі. Свої відкрили другий магазин, де зібрано більше 200 брендів домашнього декору та інтер’єру: кераміка, текстиль, меблі, освітлення, подарунки і сувеніри. Протягом 2019-2020 років було відкрито ще два магазини – у у торгово-розважальних центрах Lavina Mall. та RETROVILLE.

Усього у Всі.Свої є чотири магазини в Києві і онлайн-магазин.

Проект має власний творчий простір, де відбуваються всі маркети й вечірки Всі. Свої. У цілому було проведено більше 300 заходів. Також простір можна орендувати для проведення власних заходів різного масштабу. Це 3 поверхи і 3 великі відкриті тераси в центрі Києва – на вулиці Десятинній, які ідеально підходять для фестивалів, концертів, лекцій, виставок та конференцій.

Всі. Свої – проект, який не звик мовчати. Він готовий показувати проблеми й не залишатися осторонь політики. Так, на вітринах магазину у 2018 році Всі.Свої розміщували постери українською та англійською мовами з портретом Сенцова та його біографією, а також списком політв’язнів, що знаходилися в Росії. У рамках кампанії «До біса пакет» у 2019 році вітрини магазину були заповнені поліетиленовими пакетами з метою привернення уваги до надмірного використання поліетилену.

facebook instagram

Связанные теги: