lifecell під час війни: наш головний пріоритет — люди

lifecell під час війни: наш головний пріоритет — люди

Як організували роботу офісу та мотивували людей працювати?

Підготовка

У перші дні повномасштабного вторгнення дуже допомогло те, що компанія lifecell готувалася заздалегідь.

По-перше, після початку пандемії коронавірусу офісні працівники вже працювали віддалено, всі були забезпечені ноутбуками, був налагоджений електронний документообіг, усі операційні процеси адаптовані для роботи з дому.

По-друге, в lifecell розуміли, що прогнози війни досить реалістичні, тому топменеджмент підготував різні сценарії та варіанти реагування. Ми спланували безперервність бізнесу та запровадили ВСP (Business Continuity Plan) для ключових функцій і процесів.

Компанія завчасно поінформували працівників, як поводитися в разі початку воєнної агресії рф, як підготувати себе та родину, а також як взаємодіяти з колегами і які канали комунікації використовувати для зв’язку в команді. Також заздалегідь перемістили критичне обладнання, підвищили потужність мережі в західних та центральних регіонах країни, перемістили склади, документацію, деяке офісне устаткування.

Працівники

Головний пріоритет у компанії lifecell — турбота про людей. Ми поставили собі за мету постійну підтримку команди, зберегли всі робочі місця та заробітну плату в повному обсязі. Адже впевнені: підтримка працівників — це запорука сталості та життєстійкості компанії.

Протягом усіх місяців війни команда lifecell була на зв’язку через усі можливі канали комунікації, ми відстежували перебування працівників і допомагали їм у разі потреби. Знаходили житло тим, хто змушені були виїхати в інші регіони України.

За два місяці війни майже 60% персоналу та бізнесу lifecell мігрувало до західних та центральних регіонів. Також ми надавали інформаційну підтримку тим, хто виїжджав за кордон, організували тимчасовий переїзд працівників lifecell у Латвію.

У lifecell підтримують співробітників і фінансово: переглянули обсяги заробітних плат, прискорено виплатили річні бонуси, надали додаткові виплати працівникам, які цілодобово відновлюють мобільну мережу, ризикуючи життям, а також тим, хто тимчасово винаймає житло в інших регіонах.

Як організували логістику та постачання?

Обладнання

Компанія lifecell змогла вберегти більшість важливого технічного обладнання, адже перемістила його напередодні повномасштабного вторгнення. Однак деяке все ж постраждало під час воєнних дій. Ремонт пошкодженого обладнання — один з пріоритетних напрямів нашої роботи зараз.

Ми розуміємо, наскільки важлива для українців можливість лишатися на зв’язку під час війни. Тому максимально швидко відновлюємо мобільний зв’язок у звільнених ЗСУ населених пунктах. На деокупованих територіях ми застосовуємо різні технологічні рішення, залежно від потреб і особливостей місцевості. 

Так, на північному заході Київщини для відновлення зв’язку lifecell використав антени Vega (Сomarcom). Це обладнання з надпотужним сигналом, що забезпечує покриття у важкодоступних районах на відстань до 35 км без втрати якості зв’язку. Саме завдяки цим антенам ми швидко відновили зв’язок на території міжнародного вантажного аеропорту «Антонов», в Ірпені, Бучі, Гостомелі та інших населених пунктах того регіону.

А в тих деокупованих населених пунктах Київщини, де ремонт транспортної мережі потребував багато часу, ми успішно підключили базові станції до системи супутникового інтернету Starlink від Space X. Використання супутника — це революційне рішення для українського ринку мобільного зв’язку, завдяки якому вдалося швидко відновити покриття на звільнених територіях. Супутникова система стійка до пошкоджень, тому забезпечує безперебійне з’єднання. Завдяки технологіям Starlink мобільний зв’язок lifecell відновлено в Бучі, Іванкові, Ворзелі, Красятичах, а також на території ЧАЕС.

Магазини

Наразі працюють понад 370 магазинів lifecell в 243 населених пунктах України. Точна кількість відчинених магазинів залежить від ситуації — комендантської години, повітряних тривог.

На жаль, протягом війни довелося закрити 15 магазинів, з яких 7 зруйновано. Ще 10 магазинів пошкоджені частково або розташовані на території знищених торговельних центрів. Ми поступово відновлюємо роботу магазинів на Київщині та Чернігівщині у звільнених ЗСУ населених пунктах. Також продовжують працювати 7 магазинів у Харкові, не закривали й магазин у Херсоні.

Постачання в магазини здійснюється зі складів у Дніпрі, Одесі, Львові та Київській області. У Львові склад працює постійно, а в інших містах — залежно від воєнної ситуації.

У магазинах lifecell протягом березня-квітня було чимало відвідувачів, особливо в тих регіонах, куди виїхало багато тимчасово переміщених українців.

Наразі ми працюємо на всіх контрольованих територіях України і справно виконуємо зобов’язання перед контрагентами. Щоб підтримати державу, в перший місяць війни перерахували авансом податкові платежі державі на суму 35 млн грн.

Зв’язок

Від початку війни не було жодної паузи в роботі комунікаційних систем lifecell. Мережа продовжує працювати та надавати послуги клієнтам. Наразі не працює близько 7,5 % базових станцій, здебільшого через проблеми з електроенергією внаслідок бойових дій.

Оператор lifecell іде назустріч абонентам і створює для них можливості бути на зв’язку навіть тоді, коли немає можливості поповнити рахунок. Скажімо, якщо в користувача закінчилися хвилини або гроші на рахунку, щодня автоматично нараховується 60 хв на всі номери по Україні. Також кожен абонент lifecell щодня отримує по 2 ГБ мобільного інтернету для користування месенджерами. Це дозволяє не втрачати зв’язок з рідними та близькими, що зараз дуже важливо для всіх українців.

Ми дбаємо і про тих абонентів, які були змушені виїхати за кордон. Оператор lifecell пропонує сервіси, які дозволяють заощаджувати на зв’язку за кордоном. Наприклад, функція BiP Out у месенджері BiP,

з якою дзвінки з-за кордону на будь-які українські номери тарифікуються так, наче абонент перебуває в Україні. Для користування цією функцією потрібно лише підключення до інтернету.

Також із 5 травня lifecell прирівняв тарифні гігабайти у пакеті послуг до гігабайтів у роумінгу для всіх абонентів за кордоном. Тепер не потрібно замовляти додаткові ГБ в роумінгу, щоб користуватися швидкісним мобільним інтернетом за кордоном у 31 країні світу. А ще в межах акції абоненти lifecell можуть приймати вхідні дзвінки в 12 країнах  без додаткової плати до кінця травня, якщо вони сплатили свій пакет послуг.

Як домовлялися з іншими підприємствами?

Мобільні оператори: національний роумінг

Війна внесла корективи у функціонування ринку телекомунікаційних послуг: на зміну конкуренції прийшла кооперація. За державної підтримки всі мобільні оператори об’єднали зусилля та зуміли зберегти зв’язок у країні. Так, lifecell спільно з іншими мобільними операторами запустив національний роумінг для голосових дзвінків,

SMS-повідомлень та мобільного інтернету 3G. Завдяки цьому рішенню абоненти, які не можуть скористатися сигналом свого мобільного оператора, мають змогу перемкнутися на мережу іншого оператора без додаткової плати.

Київрада: зв’язок у бомбосховищах

Київська міська рада ініціювала забезпечення стабільного мобільного зв’язку для киян, які переховуються під час повітряних тривог. Оператор lifecell охоче підтримав цю ініціативу і встановив додаткове обладнання, щоб підсилити сигнал мобільної мережі у тимчасових прихистках і бомбосховищах. Поки загроза атак на Київ існує, ми продовжуємо підключати в київських укриттях швидкісний мобільний інтернет за допомогою репітерів.

Видача SIM-карток

Ми надаємо стартові пакети в регіонах, постраждалих від окупації. Наприклад, для жителів Вишгородського району Київщини, які постраждали від російської окупації було виділено 500 стартових пакетів lifecell. Відомо, що російські солдати відбирали в українців SIM-картки, тому люди на звільнених територіях лишилися без зв’язку.

ДСНС: резервні екстрені номери

На запит ДСНС lifecell запроваджує в різних областях України сучасні багатоканальні рішення для номерів екстрених служб 101, 102 та 112. Ці рішення дозволяють покращити якість, надійність і швидкість зв’язку. Ми підключили багатоканальні номери для резервної маршрутизації 101 і 112 майже в усіх областях України і почали працювати над номером 103 в Одесі та Кропивницькому.

Підтримка героїв

Команда lifecell робить свій внесок у пришвидшення перемоги України. Одразу після початку російського вторгнення ми надали SIM-картки, сотні роутерів та смартфонів для потреб ЗСУ та місцевих підрозділів територіальної оборони. Також lifecell вже третій місяць поспіль надає можливість отримати по 10 тис. ГБ мобільного інтернету, 10 тис. хвилин та 10 тис. SMS військовим, правоохоронцям, медикам та робітникам критичної інфраструктури, які працюють під час війни. Наразі вже понад 123 тис. наших героїв отримують ці пакети послуг.

А у зруйнованих російською армією селах і містах ми давали людям можливість заряджатися від генераторів lifecell, призначених для живлення телеком-обладнання.

B2B-сервіси

З першого дня війни ми підтримуємо своїх клієнтів у B2B секторі, застосовуючи індивідуальний підхід до кожного. Жоден бізнес-клієнт lifecell не залишився без зв’язку чи на самоті зі своїми проблемами. Оператор щомісяця нараховує їм по 100-300 ГБ без додаткової плати. Наразі lifecell здійснив уже понад 47 тис. таких нарахувань для підтримки своїх бізнес-клієнтів.

У воєнні часи специфіка роботи з бізнес-клієнтами змінилася, і оператор постійно шукає рішення для розв’язання нагальних проблем. Так, lifecell допомагає клієнтам налаштовувати зв’язок всередині їхніх компаній та сервіси для роботи віддаленого офісу, як-то Google Work Space або ж створення єдиної корпоративної телефонної мережі FMC. Для державних підприємств наші пропозиції розміщені на майданчику для державних публічних закупівель Prozorro.

Що, на вашу думку, в роботі вашого бізнесу змінилося назавжди?

Життя в Україні змінилося для всіх, і наш бізнес не став винятком. Навряд чи ми колись повернемося у точку, в якій перебували до повномасштабного вторгнення. Однак ми вирішили весь новий досвід, пов’язаний із війною, використовувати для розвитку компанії та на користь нашим абонентам. Це непростий шлях, але ми віримо, що він виведе нас до успішного майбутнього сильної України.
Наші працівники продовжують роботу з різних точок України та світу. Ми усвідомлюємо, що ця ситуація може тривати ще довго, тому продовжуємо адаптовувати процеси таким чином, щоб це не впливало на якість роботи. Взаємна підтримка у команді стала потужнішою, а довіра — глибшою.

Труднощі перших місяців російського вторгнення допомогли нам також вибудувати ще більш довірливі взаємини між оператором та абонентами. Наші користувачі тепер знають, що ми їх не полишимо без зв’язку — і в перспективі ця ситуація допомагає нам зберегти високу лояльність клієнтів.

На новий рівень вийшла і співпраця з бізнес-партнерами та державою. Нам доводиться спільно ухвалювати швидкі, але вкрай важливі рішення, нести відповідальність за людей, яким ми допомагаємо. Результат кооперації в таких умовах — надійне партнерство та взаємна підтримка.

Воєнний період загалом став часом важких і відповідальних рішень. Ми навчилися швидко реагувати, працювати 24/7 в екстрених умовах, знаходити нові революційні підходи до складних ситуацій і злагоджено працювати за всіма напрямами одночасно. Команда lifecell вірить, що після перемоги України всі ці нові компетенції допоможуть нам спільно з партнерами та клієнтами відбудувати сильну, незалежну та успішну державу.

Пов'язані теги: