Дунайський аграрій: «Вирощуємо все!»

Дунайський аграрій: «Вирощуємо все!»
Компанія розвивається дуже швидко. В чому секрет?
"У нас все дуже смачне. Це все тому, що ми знаходимося на легендарній 45-ій паралелі , а на ній, як ви, напевно, чули, ростуть найсмачніші овочі та фрукти, виноград – каже керівник «Дунайського аграрія» Роман Дяжук. – У нас тут клімат, майже як в Бордо. Природа сама все робить!" Насправді, звісно, не все так просто. Менш ніж за 10 років йому вдалося з колишнього колгоспу зробити господарство, продукція якого представлена в усіх великих торгових мережах, експортується в ЄС, США, Канаду.

Компанія постійно шукає нові напрями діяльності. Вона вже вирощує фрукти, овочі, лікарські рослини, насіння (зокрема органічне насіння кукурудзи), качок та курей м'ясної породи, овець, виробляють яйця… і ще мають безліч планів.

– Мені здається, що у світі не існує іншої компанії, яка б мала стільки органічних напрямів, як наша:  рослинництво,  овочі та фрукти,  тваринництво, лікарські трави, переробка  ще багато іншого, – з гордістю розповідає Роман.

В аграрній галузі він опинився майже випадково. Раніше мав бізнес, пов'язаний з логістикою, працював у сфері харчування і ще багато чим займався, але досвіду землеробства не мав. У 2011 році викупив колишній колгосп в Ізмаїльському районі. Господарство саме проходило сертифікацію на органічне виробництво. – Я вирішив продовжувати цей процес. Інтуїтивно відчував, що органічне виробництво – це правильно. Чим більше працюю, тим більше бачу перспектив саме в органіці, – каже Роман про це рішення. І додає, що настільки полюбив цей бізнес, що він став для нього основним.

Підприємець розповідає, що придбавши новий бізнес, довелося сідати за підручники. За першою освітою він теплоенергетик, на той момент вже мав бізнес освіту, а тут треба були знання з агрономії. Вступив до сільськогосподарської академії, на агронома. Але агротехніка в органічному землеробстві суттєво відрізняється від звичайного, і реалізовувати органічну продукцію треба зовсім інакше. Тому довелось ще й багато повчитися  закордоном. Дивився, як працюють кращі господарства. Я вивчив усі тонкощі, які стосуються мого бізнесу: від агротехнологій до бренд-позиціонування.

Ферма розташована на самому Півдні України, в Одеській області, Ізмаїльському районі, с.Сафьяни. Цікаво, що народився Роман Дяжук  поруч, в Ізмаїлі, у 16 років поїхав звідси і не думав, що колись житиме тут знову. Але через 20 років  повернувся на малу батьківщину господарювати. Вже за три роки «Дунайський аграрій» під його керівництвом став впізнаваною маркою.

Спочатку займалися переважно експортом зернових та технічних культур (пшениця, ріпак, соняшник, ячмінь тощо). Поступово почали виробляти все більше готової продукції і виводити її на внутрішній ринок. Сьогодні продукцію «Дунайського аграрія» можна побачити в більшості торгових мереж: Goodwine, WineTime , Сільпо, Novus, Ашан, Велика Кишеня, МегаМаркет та ін.; регіональних торгових мережах, в спеціалізованих магазинах здорового харчування. Також готову продукцію постачають до багатьох країн світу: Швейцарії, Німеччини, Румунії, Польщі, США, Канади.

– В асортименті понад  50 найменувань продукції, при цьому тільки дині майже 50 різних сортів, –розповідає Роман Дяжук. –  У нас багато продукції, якої більше ніхто з органіків не вирощує. Тобто,  багато унікальних продуктів при цьому асортимент дуже широкий. У планах – забезпечити весь продуктовий кошик нашими органічними продуктами. 

Можливості для таких планів є.

Земельний банк «Дунайського аграрія» зараз становить 2200 га – компанія є однією з найбільших в Україні. Для порівняння – у Європі органічні господарства мають  середню площу землі – 150-200 га.

Значна частина земель господарства – під зрошуванням. Багато сонця і води – велика конкурентна перевага.  Органічне землеробство потребує багато ручної праці, але мешканці навколишніх сіл радо йдуть працювати, замість того, щоб їхати на заробітки закордон.  Господарство – досить великий роботодавець – у сезон тут  працює 150-200 людей, і всі вони отримують гідні зарплати.

Звісно, як і кожна справа, органічне землеробство має чимало специфічних ризиків. 

– По-перше, потрібно знайти ті культури, які дійсно зможеш вирощувати в своїх умовах. По-друге, необхідні технології. А, по-третє, потрібен маркетинг – бо без нього ти не продаси те, що виробиш, – каже Роман. – І взагалі, шлях органічного виробництва – дуже довгий і непростий. Така продукція потребує більше часу, ризики вищі, собівартість більша і реалізовувати її треба зовсім інакше.

«Дунайський аграрій» один з найбільших виробників органічних яєць. Утримують  три тисячі курей-несучок.

Усі  на вільному вигулі, харчуються лише органічними кормами (вирощеними в самому ж господарстві).  Для птахів створені «курортні»  умови: сучасний курник, кілька вигульних майданчиків з зеленю травою, можливість «приймати пилові ванни» – саме такі умови для птахів передбачають органічні стандарти. Обираються стійкі до хвороб, спеціально виведені породи курей, адже птахам не можна давати ніяких медпрепаратів, на відміну від промислового птахівництва, де вони живуть у надзвичайному скупченні  і щоб вони не хворіли, отримують великі дози антибіотиків.

Господарство виробляє не тільки яйця, але також м'ясо курей і качок, мають сучасний цех для обробки та пакування м’яса. 

Фруктовий сад закладали з нуля, тут ростуть нектарини, персики.  Це ті культури, які дуже вражаються шкідниками, а тому в звичайному землеробстві їх найбільш інтенсивно обробляють хімічними препаратами.  Нектарини і персики традиційно входять в рейтинг «Брудної десятки», це перелік овочів, фруктів і зелені з найвищим вмістом залишкових пестицидів. Тому, до речі, без шкоди для здоров’я можна споживати лише органічні кісточкові

– Персики та нектарини без хімії вирощувати складно, тому органічні виробники їх уникають, а нам вдалося «подружитися» і в цій ніші у нас взагалі немає конкурентів, – пояснює керівник господарства.

Господарство також єдине вирощує органічний батат – корисний продукт, який за кордоном має великий попит, а от в Україні ще мало знайомий, тому доводиться його активно популяризувати.

Здається, в «Дунайському аграрії» справді вирощують усе:  пшеницю різних сортів, просо, сочевицю, кукурудзу, ріпак, ячмінь, горох, нут, гірчицю, соняшник, картоплю, цибулю, буряк, моркву, перець, помідор, батат, диню…  лікарські рослини, кавуни звичайні і навіть кубічні, які вже стали символом господарства. Про них написали, напевно, більшість видань в країні.

– Я не можу сказати, що розраховував на такий ажіотаж, але зізнаюся, що справді стараємося вигадувати щось цікаве та оригінальне. Кубічні  кавуни вирощують в Японії. Я захотів теж спробувати. У нас вийшли перші кубічні органічні кавуни. І тепер наше господарство асоціюють з ними. Це як наша емблема. 

Продукція «Дунайського аграрія» для тривалого зберігання нічим не обробляється. Після збору її відправляють в холодильник з дотриманням оптимального температурного режиму, а потім транспортують до Києва та інших міст в машинах-рефрижераторах.

З кавунів, дині та слив  почали виробляти  фруктові  чіпси. Їх можна знайти в торгових мережах під ТМ  DUNA CHIPS.

Це корисний, смачний і дуже незвичний продукт. В них нема ні цукру, н і консервантів, а виготовляються вони методом сублімації. Свіжі ягоди, фрукти або овочі, коли вони максимально корисні заморожують при температурі мінус 40°С. А потім помірно нагрівають заморожені продукти у вакуумі. Кристали льоду переходять не в рідину, а відразу у водяну пару, зберігаючи клітинну структуру і максимальну користь.

Зараз компанія планує сфокусуватися на маркетингу та популяризації своєї продукції. Органічні продукти досі є чимось незвичним для більшості українців, хоча мають бути основою раціону.
– Нам постійно доводиться вести просвітницьку роботу. Щоб торгові мережі взяли органічний продукт, вони повинні самі розуміти, чим саме він відрізняється від звичайного. Клієнт теж не завжди розуміє її цінність, – каже Роман. –  Органіка – це не просто вирощена без пестицидів продукція. Це і про здоров’я, і про екологію, і про соціальну відповідальність, і про ставлення до землі, і про майбутнє. Це інший підхід до життя, і у нас з нашими покупцями він подібний.
Комунікувати ринку доводиться не лише ідейну складову, але й ціноутворювальну. Наприклад, на птахофабриках кури набирають товарну вагу за 40-45 днів, органічні птахи на вільному вигулі, що харчуються органічним зерном, потрібного розміру досягають лише за 90 днів.

Але й поживна цінність такої продукції значно вища. Споживач не завжди розуміє, чому органічна продукція коштує  дорожче і часто думає, що йому намагаються продати кнопковий телефон за ціною айфону. У багатьох є стереотип, що це примітивне землеробство за дідівськими методами, хоча насправді це серйозний науковий підхід та сучасні технології переробки продукції.  Та й ціна насправді не така висока.  Різниця між десятком звичайних яєць  та  з маркуванням «organic» – вартість чашки кави. Відмовся від однієї кави в тиждень, натомість отримаєш купу вітамінів, мікроелементів, тому що поживна цінність натуральних продуктів значно вища.

– Органічне виробництво – це взагалі інша філософія, інший підхід до життя, до землі, до споживачів, –  переконаний Роман Дяжук. – У нас складний шлях, але дуже важлива місія, адже ми дбаємо про здоров’я людей,  про довкілля.  Радує, що прихильників нашої продукції стає все більше й більше.

Связанные теги: