Вікторія Єсауленко: Комунікаційний інтелект – запорука успішного особистого розвитку

Вікторія Єсауленко, директор з маркетингу ЮФ «Астерс», сертифікований бізнес-тренер, член Спілки журналістів України

«Найбільша розкіш — розкіш людського спілкування».
Антуан де Сент-Екзюпері

Інтелект — це здатність накопичувати і використовувати знання, досвід, навички і вміння відповідно до поточної ситуації. Інтелект однієї людини можна умовно розділити на приблизно 10 підвидів, найважливішим з яких для особистісного та професійного розвитку, на мою думку, є комунікативний інтелект – здатність налагоджувати контакт з іншими людьми і вирішувати необхідні завдання, використовуючи сукупність своїх знань і досвіду.

 

Цей вид інтелекту виражається в усних і письмових комунікаціях. Ваші листи, ваші розмови з іншими людьми, ваші публічні виступи, навіть ваші публікації в соціальних мережах – все це і є показниками вашого комунікативного інтелекту.

Чому ми говоримо про комунікативний інтелект, а не про інтелект спілкування? Чим відрізняються комунікації від спілкування? Комунікації – це всього лише частина спілкування, це вербальний і невербальний обмін інформацією, в той час як спілкування – це встановлення і налагодження будь-яких контактів, що включає в себе комунікацію, інтеракцію і соціальну перцепцію (Вікіпедія). Тобто, якщо чоловік і жінка розмовляють – це комунікації, а 50 років у шлюбі – це вже спілкування. Якщо ви виголошуєте промову перед сотнею депутатів Верховної Ради – це комунікація, якщо ви розказуєте своєму котику, як провели день – це спілкування.

Офіційне визначення: комунікація – процес обміну інформацією між людьми. Суб’єктами комунікації можуть бути як окремі люди, так і соціальні групи, верстви, спільноти і навіть все людство в цілому.

Зараз світ переповнений інформацією настільки, що інформаційні потоки збивають з ніг своєю насиченістю. Розвиваючи свій комунікативний інтелект, ми зможемо налагодити і підтримувати довіру у контактах з партнерами, аргументувати свою точку зору, досягати своїх цілей без конфлікту і з максимально позитивним результатом.

Розвинутий комунікативний інтелект вирішує ряд завдань:

— Задовольнити потребу в спілкуванні, оскільки люди – генетично соціальні істоти, і так само гостро потребують спілкування з іншими людьми, як і їжі, води і даху над головою.

— Удосконалити і підтримати наше уявлення про себе. За допомогою комунікацій ми дізнаємося, хто ми є насправді, що ми хороші, як люди реагують на нашу поведінку. Це впливає на нашу я-концепцію і на уявлення про себе в цьому світі.

— Заради виконання соціальних зобов’язань. Ми запитуємо як справи у знайомих і колег, підтверджуючи, що ці люди нам небайдужі і ми турбуємося про них.

— Розвивати особисті стосунки, спочатку знайомлячись, а потім і будуючи відносини з іншими людьми.

— Переймати сильні сторони людей в процесі спілкування з ними. Слід вміти помічати і бачити те, в чому інша людина перевершує нас і посилено намагатися перейняти цю перевагу, навчаючись у найкращих.

— Помічати недоліки інших людей і намагатися їх уникати.

— Отримувати і надавати корисну/цікаву інформацію.

— Обмінюватися контактами і в разі необхідності скористатися ними.

Карнегі ще в 30-ті роки зауважив, що фінансовий успіх людини, навіть в технічній сфері чи інженерній справі, лише відсотків на п’ятнадцять залежить від її професійних знань, а відсотків на вісімдесят — від вміння спілкуватися з людьми. (Карнегі Д. «Як здобувати друзів і впливати на людей»).

Уміння комунікувати – це не просто здатність правильно писати і розмовляти. Найважливіше, що це:

— є частиною харизми (харизма — здатність впливати/керувати людьми);
— сприяє побудові позитивної репутації;
— дозволяє здобути нових друзів, клієнтів і розвинути особисті стосунки.

Розвинутий комунікативний інтелект – це основа вашого успіху!

 

По материалам: http://eba.com.ua