Рейтинг найбільших світових медіа-власників за прибутком

 

Alphabet (нова назва компанії-власника Google) зміцнює свої лідерські позиції як найбільшого медіа-власника у світі. Свіжий рейтинг від Zenith показує, що медіа прибутки Alphabet досягли 60 млрд. доларів США, а це на 166% більше від найближчого конкурента, Walt Disney.

11

Топ-30 Медіа Власників Світу – унікальний рейтинг медіа за їх прибутками, який укладається агентством Zenith з 2007 року. Zenith визначає медіа-прибуток як сукупність усіх прибутків від діяльності медіа, які розміщують рекламу – телевізійного мовлення, друку періодики, пошуку онлайн, соціальних мереж і т.д. Тобто, обчислюються не лише прибутки від реклами, але й інші, такі як надходження від передплати видань, тощо. Такий підхід дозволяє краще оцінити вагу найбільших  світових медіа.

Чотири медіа-гіганти – Facebook, Baidu, Yahoo та Microsoft – піднялися у рейтингу за останній рік. Facebook – з 10-го місця на 5-е, Baidu – на 9-е з 14-го, Yahoo піднявся з 18-го на 15-е, а Microsoft – з 21-го на 17-е. Найшвидше зростає Facebook, прибуток якого зріс на 65% за рік. На другому місці за темпами Baidu із 52%, на третьому – Alphabet (+17%).

П’ять цифрових гігантів отримали 88 млрд. доларів медіа-прибутку, що складає 34% від усього заробленого Топ-30 компаніями та 65% від світового ринку інтернет-реклами. Домінування цих п’яти компаній означає, що саме вони заробляють найбільше на швидкому зростанні цифрової реклами. Якщо ж говорити про саму цифрову рекламу, то вона зростає в середньому на 18% на рік впродовж останньої п’ятирічки – завдяки поширенню мобільних технологій, онлайн-відео, соціальних мереж та новітніх рекламних інструментів. Для порівняння: інші медіа зростають в середньому на 0,6% на рік.

Ця ситуація спонукала власників традиційних медіа до інвестицій у цифрову складову діяльності – до розширення присутності брендів у мережі та/або до створення абсолютно нових цифрових продуктів. Особливо очевидно тенденція прослідковується у видавців газет та журналів, які вже протягом тривалого часу страждають від зменшення попиту на друковані версії свого продукту на розвинених ринках. Однак, на ринку цифрової реклами їх очікувала навіть більша конкуренція, ніж серед традиційних ЗМІ, адже зайти на цей ринок набагато дешевше.

Висока конкуренція і згадане вище домінування цифрових гігантів зробило досить важкою компенсацію втрачених доходів у традиційних медіа завдяки прибуткам у цифрі. Близько половини Топ-30 медіа-власників зазнали втрат в порівнянні з минулим роком, хоча в двох випадках це пов’язано із розділом бізнесу – Time Warner відділив у окремий бізнес свою журнальну складову (і вона одразу потрапила у Топ-30 як окрема компанія, Time Inc.), а CBS Corporation відмовилась від підрозділу зовнішньої реклами.

 

09 

По материалам: sostav.ua