Ольга Пікульська: 7 постулатів про PR, які вам треба знати

Ольга Пікульська, директор з комунікацій Ради бізнес-омбудсмена, натхненник Школи комунікацій TARGENTA


Терміни «ПіАр», «піарити(ся)», «чорний піар» міцно закріпилися у пострадянському просторі. В уяві багатьох PR – це те, що роблять політики перед виборами. Дехто продовжує думати, що PR і реклама – одне й те саме. Хтось вірить, що PR може зробити з поганого продукту хороший. У кращому випадку, трактування ролі PR обмежується функцією прес-офісу. Правда в тому, що PR – це набагато більше, ніж ми звикли думати.

За останні кілька років PR видозмінився. З появою соціальних медіа та інтерактивного контенту традиційні PR інструменти – прес-реліз, прес-тур тощо – втрачають актуальність. Журналісти перестали бути єдиним джерелом комунікації зі стейкхолдерами – натомість бренди отримали необмежені можливості спілкуватися напряму зі своїми аудиторіями, часто без посередництва журналістів. Тепер право бути почутим має не той, кого умовно наділили владою «віщати в маси», а будь-хто, хто має, що сказати.

Який же він – сучасний PR?

1. PR – це стосунки.

Ми завжди обираємо того, кому довіряємо найбільше. В основі довготривалих стосунків зі стейкхолдерами – чесність. Якщо в рекламі можна злукавити, для PR це неприпустимо. PR – це те, що Ви робите, що кажете, і те, що інші кажуть про Вас.

2. PR – це мультиканальність.

Щоб донести свою історію, треба використовувати якомога більше платформ. Якщо раніше основним каналом були традиційні медіа, тепер світ перемістився в онлайн.

3. PR – це динаміка.

Повсякчас з’являються нові тактики і інструменти. Потрібно бути відкритим до змін, відслідковувати тренди, постійно навчатися. Швидке реагування на зміни, гнучкість – це те, без чого неможливий сучасний PR.

4. PR – це залучення.

Це двостороння комунікація, а не пропаганда. Не жбурляння «інфоприводів» у ЗМІ, а розуміння потреб журналістів, надання порад та щире бажання допомогти їм робити їхню роботу. Це опрацювання зворотного зв’язку від клієнтів, співпраця з лідерами думок. Це  вміння слухати та коригувати свої дії відповідно до почутого.

5. PR – це контент.

Це історії, які Ви розповідаєте про Ваш бізнес стейкхолдерам. Це якісна некомерційна інформація, викладена тією мовою і в тій формі, яка має сенс для Ваших клієнтів. Людина протягом дня бачить близько 3000 повідомлень. Ми конкуруємо за увагу і час читача. Цінний лише той контент, який змусить читача зупинитися на Вашій історії.

6. PR – це показники и цифри.

Відкриття для гуманітаріїв  PR перестав бути невимірюваним дивом. Як ніколи, сучасний PR прив’язаний до бізнес-результатів. Він цілком конкретний: SMART-задачі, оцифровані KPI, чіткі результати.

7. PR – стратегічний.

Це не пост в Facebook чи корпоративний реліз. Це не захід раз на рік. Це план дій, який має поінформувати про Вашу компанію/продукт, створити певний образ в уяві стейкхолдерів, допомогти здобути лояльність, а в ідеалі – відданість бренду. Важливо бачити повну картину і думати на кілька кроків наперед до того, як щось зробити.

По материалам: http://eba.com.ua