Навіщо зростати? Та чи варто оцінювати бізнеси за їхнім розміром?

Глава з книги: «Rework. Ця книжка змінить ваш погляд на бізнес»/Джейсон Фрайд і Девід Хайнемайер Хенссон. — «Клуб Сімейного Дозвілля», — Харків, 2017.

Люди часто запитують: «У вас велика компанія?» Це всього лиш запитання з увічливості, але вони налаштовані на те, щоб відповідь їх вразила. Чим більшу цифру ви назвете, тим більш значущим, професійним і впливовим будете в їхніх очах.

«Ого, це круто!» — скажуть вони, якщо у вашій компанії більше сотні працівників. Якщо у вас маленький бізнес, то почуєте: «Ага… Це чудово». Перша фраза звучить як комплімент, друга — не більше ніж вияв чемності.

Чому так відбувається? Чому бізнес оцінюють у контексті зростання? Чому всі завжди ставлять за мету розширення? У чому принадність великого, крім того, що це тішить самолюбство? (Відповідь «Здешевлення виробництва за рахунок його масовості» не приймається.) Що поганого в тому, аби знайти оптимальний розмір і залишатися в ньому?

Хіба комусь спаде на думку сказати, приміром, про Гарвард або Оксфорд:

«От якби вони почали розширюватися, створили філії і найняли ще кілька тисяч професорів, та ще й побудували університетські містечка по всьому світу… от тоді  це були б видатні освітні заклади»?

Звісно ж, ніхто притомний такого не скаже. Бо ми оцінюємо вагу цих закладів за іншими критеріями. То чому ж ми оцінюємо бізнеси за їхнім розміром?

Можливо, для вашої компанії правильним розміром штату буде п’ять осіб. Або сорок. Або двісті. А може бути, тільки ви і ваш комп’ютер. Не треба передчасно робити припущень про те, до якого розміру із часом розростеться ваша компанія. Зростайте повільно та стежте за своїми відчуттями — передчасне наймання працівників для багатьох компаній означає смерть. Також уникайте занадто швидких ривків у розвитку — через них ви можете «проскочити» свій оптимальний розмір.

Маленький — не обов’язково проміжний етап у розвитку. Маленький — це може бути чудовий пункт призначення.

Чи звертали ви увагу, що маленькі бізнеси часто прагнуть стати великими, тоді як великі бізнеси мріють про те, аби бути більш гнучкими й повороткими? І пам’ятайте ще таке: якщо ви станете великими, а потім раптом захочете зменшитися, то неминуче зіткнетеся з такими болісними проблемами, як звільнення людей, деморалізація колективу й цілковита зміна бізнесових підходів.

Нарощування темпів розвитку не має бути вашою метою.

І мова не лише про кількість ваших працівників. Це також стосується видатків, оренди, IT-інфраструктури, умеблювання офісу тощо. Нічого не відбувається автоматично. Розширюватися чи ні — саме ви ухвалюєте це рішення. І якщо ви таки вирішили розширюватися — будьте готові до нового головного болю. Погрузнувши в численних видатках, ви будете змушені будувати складний бізнес, керування яким буде значно важчим, а стресове навантаження вищим.

Не варто комплексувати щодо своїх намірів вести малий бізнес. Кожен, хто керує стабільним і прибутковим бізнесом, неважливо, великий він чи маленький, має всі підстави пишатися собою.

Глава з книги: «Rework. Ця книжка змінить ваш погляд на бізнес»/Джейсон Фрайд і Девід Хайнемайер Хенссон. — «Клуб Сімейного Дозвілля», — Харків, 2017.

 

Узнать больше о книге: «Rework. Бизнес без предрассудков»; Джейсон Фрайд, Дэвид Хайнемайер Хенссон
Скачать книгу можно перейдя по ссылке Фрайд Джейсон. Rework

 #

Другие публикации по теме:

#

Читайте также: Всё, что Вам нужно знать о влогах для развития бизнеса
Читайте также: 5 верных способов использовать Google+ в продвижении вашего бизнеса
#
Читайте также: 25 дел, которые нужно сделать, чтобы ваш бизнес процветал
Читайте также: Бизнес-уроки миллионера, который руководит своими 10 компаниями из кругосветного путешествия на яхте
#
Читайте также: Павел Бандура: Инструменты для малого бизнеса: Как разложить все по полочкам
Читайте также: Алексей Кулаков: Как будут меняться каналы коммуникации человека и бизнеса?  

 

Возможно вам также будет интересно:

#

Читайте также: Как знания о работе человеческого мозга могут помочь бизнесу
Читайте также: Как составить УТП для бизнеса: 8 успешных сценариев
#
Читайте также: 10 причин использовать маркетинг-кит в бизнесе
Читайте также: Инфографика: На что жалуется украинский бизнес
#
Читайте также: Ваш бренд помогает или мешает вам?
Читайте также: Правило взаимного обмена навязывает долги
#
Читайте также: Названы сервисы, которые стали must have для деловых людей
Читайте также: Психология влияния: Правило взаимного обмена является универсальным
 #
Читайте также: Система признательности: взаимный обмен «Дай» и «Бери»
Читайте также: Путь клиента: узнайте, что делают 81% В2В