Михайло Вертепа: 5 перепон, які подолав PravoSud на шляху від стартапа до успішної реалізації

Віртуальний помічних юриста PravoSud сьогодні успішно працює на українському ринку та має десятки тисяч  зареєстрованих користувачів. Проте, аби запустити цей стартап, знадобилось чимало зусиль і понад два роки. 

Із якими міфами про українські стартапи доводилось зіштовхуватись і як це вплинуло на роботу, розповідає керівник проекту PravoSud Михайло Вертепа.

Міф №1: ІТ інноваціям не місце в юриспруденції 

Певне, це той міф, із яким мені доводиться стикатись чи не найчастіше. Справа в тому, що інновацій у правничій галузі, чи іншими словами legaltech, в Україні не так багато. Тож не дивно, що незважаючи на проникнення ІТ систем у всі сфери нашого життя зручних, а головне дієвих інструментів пошуку судових рішень у країні досі замало. Юристи здебільшого консервативно використовують ЄДРСР та ще декілька програм і держреєстрів, але потрібні нові, інтегровані рішення.

Тому наша єдина в цьому плані платформа PravoSud має всі шанси стати проривом ІТ інновацій у правничій галузі. 

Система містить весь обсяг реєстру судових рішень, починаючи з 2015 року, і постійно оновлюється та доповнюється новими програмними опціями. Уперше серед подібних сервісів наші розробники запровадили аналітичну візуалізацію інформації. Тож юрист отримає не просто відомості, а наочні дані в графіках і, маючи всю «картину», зможе ретельніше вибудувати стратегію роботи над справою.

Міф №2: Роботу над стартапом не можна починати без команди 

Це не зовсім так. Я розпочинав свою справу без команди, один. Мені довелось здобути нові знання в програмуванні, систематизації даних тощо. І хоча було складно в певних моментах, я добре уявляв, якого результату маю досягти, тож працював над цим. Уже коли всі концептуальні речі були зроблені, до моєї команди почали приєднуватись розробники й інші колеги.

Але запустити продукт навіть наодинці – це цілком реально, бо у вас є головне – мета вашої роботи.

Читайте также: PravoSud – виртуальный помощник юриста

Читайте также: Диджитал-маркетинг и его отличие от традиционного

Міф №3: Стартапу дуже важко знайти надійного інвестора

Досить часто молодь відмовляється від своїх бізнесових задумів і планів про стартапи, бо думає, що ніколи не знайде фінансування для своєї ідеї. Проте це не правда. Звичайно, не з першого разу, проте все реально. На початку декілька разів ми пробували залучати кошти через міжнародні програми та конкурси, але програвали.

Пізніше наша компанія перемогла в Україні в номінації «Кращий стартап у сфері великих даних» у міжнародному конкурсі EuroAsian Startup Awards – і це, звичайно, стало своєрідним поштовхом для інвестування в наш проект.

Дуже важливо вірити у свою ідею – тоді й спонсори прийдуть до вас. 

Сьогодні прийнято чомусь вважати, що інвестори з’являться тільки тоді, коли стартап чи бізнес уже працюють, зроблено прототип. Проте це хибна думка. На власному прикладі скажу, що під час представлення ідеї інвесторам мені навіть не знадобились довгі презентації чи інші наочні моделі. У мене було буквально декілька аркушів паперу з розрахунками – і вже за півгодини я зміг переконати бізнесменів у тому, що інвестовані в проект кошти повернуться. Так це й відбувається в результаті: із листопада 2018 року ми з командою однодумців робимо наш продукт. Тому точно не варто боятись: ваша ідея так само знайде свого потенційного «покупця».

Міф №4: Початкова ідея завжди працює 

Те, що ви задумали на початку, може бути абсолютно неробочою ідеєю на практиці. Тільки добре це усвідомивши, можете розпочинати працювати.

Маючи багаторічний досвід роботи в юриспруденції й ідеюPravoSud, яку розробляв декілька років, я вважав, що побудую ідеальну, безперебійно працюючу систему. Проте в реальності виявилось, що не всі задуми можна зробити за допомогою ІТ рішень: певні ідеї трансформувались, а деякі – і досі чекають на свої втілення.

Мені імпонує, що, на відміну від сталого бізнесу, стартап – це постійна трансформація, робота методом спроб і помилок. 

Ми з командою постійно працюємо над тим, аби PravoSud був максимально простим у користуванні й інтуїтивно зрозумілим кожному користувачеві.

Міф №5: Сильна віра і закоханість у власну справу = запорука успіху 

Хочу також розвінчати цей міф. Непотрібно бути сліпо закоханим у свою ідею та горіти нею. Навпаки, на старті важливо бути критичним до всього, що робите, і вислухати думки рідних, друзів і колег.

Важливо серед їхньої критики та порад виокремити реально конструктивні ідеї та зуміти втілити їх у життя. 

#

По поводу публикации ваших историй на сайте BrandStory.com.ua пишите на brandstory.n@gmail.com

#

Другие кейсы и советы на нашем сайте: 

#

Читайте также: Как открыть свой бренд одежды: пошаговая инструкция

Читайте также: От идеи до реализации: как создавалась компания YouControl

#

Читайте также: Как создавался бренд ресторана здоровой кухни – Гайя

Читайте также: ТМ O’Kroshka: развлечения для маленьких и больших крошек

#

Читайте также: Восемь шагов раскрутки бренда с помощью PR. Советы от Эла Райса (Ries&Ries, США)

Читайте также: Непрерывное управление эффективностью: новые правила 2020

#

Интересные публикации:

#

Читайте также:  Олег Михайлов и Ярослав Яковенко основатели Woolkrafts — создали «тепло, которое можно подарить»
Читайте также:  Стучитесь и вам откроют. Наиболее эффективные способы продвижения – опыт украинских производителей

#

Читайте также:  Шкварка — присмачує життя, засолоджує буденність. Відродження українських страв для святкового застілля
Читайте также:  Картина маслом. Нужен ли крафтовым производителям бренд? Мнения фундаторов.   

#

Читайте также:  KarambaKids: Бренд растет как ребенок — быстро и стремительно
Читайте также:  New look! PAPA ATELIER — новый взгляд на школьный образ

#

Читайте также:  Sigi: Мы не гонимся за трендами и не пытаемся одевать детей, как взрослых
Читайте также:  Bombat Game: радость от добычи долгожданного трофея для детей и взрослых

#

Читайте также:  LITA Jewelry украинские украшения из материалов, собранных по всему миру
Читайте также: Sergey Makhno Architects – украинские гончарные традиции в современном исполнении

#

Читайте также:  Born in Ukraine: народитися в Україні, щоб покорити світ. Аутентичні прикраси від KOVAL
Читайте также:  Lena Yastreb: Украшения вне времени, как маркер эпохи

#

Публикации в рубрике Игроки рынка:

#

Читайте также:  ГК «UKRAVIT» – аграрные первопроходцы. Как Виталий Ильченко изменил восприятие украинских компаний на мировом рынке
Читайте также:  20-летие Saturn: Александр Громыко о том, как создать производство европейского масштаба

#

Читайте также:  Разделяй и управляй: история одного производства и двух брендов
Читайте также:  Алекс Лисситса. Как за пять лет построить бизнес

#

Читайте также:  Стефан Деренонкурт: для создания Великих Вин Украины у «Шабо» есть всё
Читайте также:  Олексій Луговий, директор «УкрАгроЦентру»: Ми поруч з фермером в режимі 24/7

#

Читайте также:  Николай Толмачев: Слово «кризис» для меня ничего не значит, в любой проблеме я ищу ресурс для развития
Читайте также:  Гендиректор DCH Real Estate: Мы закономерно заинтересовались ТРЦ Respublica

#

Читайте также:  Евгений Шевченко, гендиректор Carlsberg Ukraine: В первую очередь, мы – пивовары, занимающие лидирующую позицию на рынке
Читайте также:  Валерий Дема, вице-президент SIGMABLEYZER: Неопытный владелец идет методом вскрытия

#

Читайте также:  Анна Колесова: «Мы меняем парадигму почтового оператора Укрпошты»
Читайте также:  Небо и земля: AGROPORT превращает аэропорты в идеальную площадку для развития фермерства

#

Читайте также: Ирина Наконечная: И в агробизнесе компания-бренд ценится дороже
Читайте также: Вячеслав Семеняк: «Мобильное приложение AgroUA- аграрный рынок в кармане!»

#