McDonald’s позбавили ексклюзивного права на торговельну марку Big Mac в ЄС

Всесвітньо відома мережа швидкого харчування McDonald’s позбулась права на торговельну марку «Big Mac», яку було зареєстровано ще у 1996 році.  Про це написав Сергій Барбашин, Managing partner at TRUSTME Law Firm  у блозі на blog.liga.net

Джерело фото: www.irishmirror.ie

Всесвітньо відома мережа швидкого харчування McDonald’s позбулась права на торговельну марку «Big Mac», яку було зареєстровано ще у 1996 році. Таке рішення винесло Відомство з інтелектуальної власності Європейського союзу (EUIPO) 15 січня 2019 року, після розгляду справи між McDonald’s та ірландською мережею ресторанів Supermac’s.

Рішення набирає чинності негайно та надає право використовувати позначення «Big Mac» всім компаніям на території ЄС, в тому числі Supermac’s на будь-якому з власних продуктів харчування.

Історія протистояння

Supermac’s заснована в 1978 році та має близько 100 ресторанів в Ірландії. Позов був наслідком того, що McDonald’s спробували зупинити розширення мережі Supermac’s по всьому Європейському Союзу. Юристи McDonald’s стверджували, що назва «Supermac’s» вводить в оману споживачів, які можуть сплутати його з назвою «Big Mac» від McDonald’s. Обидва заклади швидкого харчування виробляють та продають гамбургери.

Читайте также: Торговая марка VS Бренд. Что такое бренд, и чем он отличается от торговой марки?
Читайте также: Бренд, торговая марка и товарный знак: значение и функции

Supermac’s заявили, що юридична тактика McDonald’s полягає в «залякуванні торговельною маркою, а зареєстровані торговельні марки зберігаються для їх використання проти майбутніх конкурентів».

Джерело фото: www.irishmirror.ie

Так, Supermac’s звернулися до Відомства з інтелектуальної власності ЄС з вимогою позбавити американську корпорацію прав на торговельний знак «Big Mac», на підставі його невикористання.

На думку юристів ірландської компанії, McDonald’s володіє декількома торговельними марками, які не використовуються, а законодавство ЄС забороняє володіти правами тільки для того, щоб придушувати конкуренцію.

Юристи McDonald’s, як доказ використання торговельної марки «Big Mac», надали Відомству приклади реклами та упаковки бургерів, а також роздруківки статей з енциклопедії «Вікіпедія», щоб довести продаж бургерів Big Mac в Європейському Союзі та використання торговельної марки.

Однак, Відомство з інтелектуальної власності ЄС стало на сторону Supermac’s. Своє рішення EUIPO обґрунтувало тим, що у McDonald’s не надали достатньо доказів, які б дійсно підтверджували використання торгівельної марки «Big Maс» за останні п’ять років на території ЄС.

Американська корпорація заявляє, що розчарована рішенням EUIPO та мають намір оскаржувати його.

Нагадаю, що відповідно до статей 197-198 Угоди про асоціацію між Україною Європейським Союзом  — реєстрація торговельної марки підлягає анулюванню, якщо протягом безперервного п’ятирічного періоду знак для товарів та послуг не використовується і відсутні належні причини для її невикористання.

Автор: Сергій Барбашин, managing partner at TRUSTME Law Firm для https://blog.liga.net

 

 

Другие публикации в разделе Советы:

#

Читайте также:  Влияние цвета на успешность бренда
Читайте также:  Успешными не рождаются, ими становятся. Создание и развитие личного бренда

#

Читайте также:  Не ваш клиент: 6 типов клиентов, с которыми работать не стоит
Читайте также:  Екатерина Фролова: Зачем нужен брендинг небольшой компании?

#

Читайте также:  Стучитесь и вам откроют. Наиболее эффективные способы продвижения – опыт украинских производителей
Читайте также: Чем берут потребителя великие компании. 17 лучших реклам на все времена

#

Читайте также:  Советы для создания инклюзивной рекламы от маркетолога Google — Лоррейн Тухилла
Читайте также:  Бренд и брендинг: зачем бизнесу и как использовать

#

Читайте также: Как улучшить свои навыки общения в 7 простых шагов
Читайте также:  13 советов управления временем

#

Читайте также: Упаковка должна привлекать внимание — качество продукта не важно? 4 мифа о дизайне упаковки
Читайте также:  Как инвестиции в малый и средний бизнес создают новые рынки?

#

Истории успеха:

#

Читайте также:  Шкварка — присмачує життя, засолоджує буденність. Відродження українських страв для святкового застілля
Читайте также:  Як народжується ікра від KIND FISH. Або історія успіху родинного бізнесу сім’ї Заболотних

#

#

Читайте также: Lena Yastreb: Украшения вне времени, как маркер эпохи
Читайте также:  Born in Ukraine: народитися в Україні, щоб покорити світ. Аутентичні прикраси від KOVAL

#

#

Читайте также:  ГК «UKRAVIT» – аграрные первопроходцы. Как Виталий Ильченко изменил восприятие украинских компаний на мировом рынке
Читайте также: Sergey Makhno Architects – украинские гончарные традиции в современном исполнении

#

#

Читайте также: 20-летие Saturn: Александр Громыко о том, как создать производство европейского масштаба
Читайте также: LITA Jewelry украинские украшения из материалов, собранных по всему миру

#

Интересные кейсы:

#

Читайте также: «Just Do It» от Nike – слоган №1 в мире!
Читайте также: Best Absolut Vodka: Печатная реклама всех времен

#

Читайте также: Много букв: алфавит логотипов
Читайте также:  Крылатая аптека. Кейс очаровательного фирменного стиля аптеки Rumeli70 (Стамбул)

#

Читайте также: 10 великих бизнес-империй. Истории величайших компаний современности
Читайте также: «Цени жизнь, а не смартфон!» — H-Road создала социальную рекламу с призывом не использовать смартфон на дороге