«Креативний клас як основа стабільного суспільства»

29 серпня, громадська організація «Фундація інноваційного лідерства» провела публічне обговорення, у формі експертної дискусії за участю провідних українських політиків, підприємців, які обговорювали питання, що стосуються середнього та креативного класу, креативної економіки, особливостей малого та середнього бізнесу в Україні.

Наскрізним питанням панельної дискусії було розуміння – чи буде середній та креативний клас основою для побудови нового типу демократичного суспільства в Україні, а також тією інституцією, що сформує відповідальні політичні еліти дійсно здатних до реальних реформ та змін в нашій державі.

Модератором першої панельної дискусії виступила Одарченко Катерина – політичний консультант, керуючий партнер Sic Group.  Катерина Одарченко розповіла, що кількість середнього класу в Україні, за останніми дослідженнями різко скорочується, тому відповідно виникає запитання, чому так відбувається? Політтехнолог звернулася до праці Річарда Флориди, який вважає, що не можна креативний клас оцінювати за рівнем доходу.

Люди, що відносяться до креативного класу — це люди глобальні, які здатні обирати країну в якій їм жити і саме за цих людей борються світові економіки.

Також в дискусії взяли участь: Набок Сергій – головний редактор Business.ua  Доценко Андрій – Голова Фундації інноваційного лідерства, директор будівельної компанії «Sky building», Фельдман Альберт – директор українсько-ізраїльского Інституту стратегічних досліджень імені Голди Меїр, Продан Оксана – народний депутат України, голова Всеукраїнського об’єднання малого та середнього бізнесу «Фортеця», Зубко Георгій засновник CAP school, Шлапак Алла – кандидат економічних наук, доцент КНЕУ, депутат Київської міської ради.

На запитання – чи існує середній клас в Україні та хто до нього відноситься? Андрій Доценко відповів, що прикладом з інституту Горшеніна, який дав звіт по критеріях ідентифікації Середнього класу в 2014 році, і вже тоді було зрозуміло, що «середній клас» це самовідчуття та самоідентифікація. Сьогодні ж менше 4% громадян говорять, що не відчувають потреб. А з креативним класом ситуація ще складніша, так як інноваційні кластери, як наприклад, цей «Креативний Квартал» лише починають рости та розвиватися і головне це не втратити цієї динаміки. Взірцем країни, де є хороші умови для розвитку середнього класу, Андрій Доценко вважає – Канаду, а Джастіна Трюдо назвав найбільш  прогресивним лідером.

Продовжив дискусію Андрій Зубко, який звернув увагу на те, що потрібно бути дуже обережними з поняттями «креативного та середнього класу» і чітко розмежовувати їх. Андрій Зубко, наголосив на важливості освіти, і прикладом назвав Фінляндію, де школярі вчать не предмети, а вчать явища, які необхідні їм в подальшому житті, роботі. Грузія ж є прикладом з лібералізації економіки, адже грузини дійсно зробили ривок вперед, вони хочуть допомогти Україні, але чому ми самі собі не хочемо допомогти, чому лише чекаємо, що хтось нам повинен все зробити.

Читайте также:  10 причин использовать маркетинг-кит в бизнесе
Читайте также: Инфографика: На что жалуется украинский бизнес

Альберт Фельдман, не погодився із попередніми спікерами і сказав, що середнього класу ні в Україні, ні в світі сьогодні не існує, і це вже глибоко застаріле поняття. Саме Ізраїль, намагається прощатися із поняттям «середній клас», країна рухається вперед, що потрібно і нам робити. Ізраїльський міністр фінансів страждає, не тому що не знає де взяти гроші, а тому, що думає куди витрачати профіцит. Тому що, Ізраїль продав стартапів на 50 млрд доларів і це прибуток, який надходить в казну держави.

А звідки взялися ці стартапи?А тому що, Ізраїль зробив все, щоб креативний клас міг існувати так, як він хоче, але при цьому збирати податки, контролювати, але зберегли можливість мислити креативно.

Була реалізована державна програма ініціативи, яка так і називалася «Ініціатива», де людям було запропонувати – творити, і перше до чого примушували це до самозайнятості.  Ось так Ізраїль «похоронив» середній клас.

Другу панель модерувала Клебанова Ліна – Ініціатива B2F: Бізнес за майбутнє, продюсер стрічки «Зима у вогні», а спікерами виступили Длігач Андрій  –  співзасновник Громадянської платформи «Нова Країна», Яновський Олексій – засновник «Вищої Школи Комунікацій», Гудімов Павло – український музикант, арт-менеджер, Кенігштейн Ілля – керуючий партнер «Creative Quarter», Рубан Євген – співзасновник Salateira, серійний підприємець.

Длігач Андрій сказав, що креативний клас в Україні існує, однак його кількість це вже інше питання. Спікер підняв важливість теми освіти, і наскільки, вона впливає на все подальше життя, а люди, які виходять з наших українських шкіл, які просто вчать, але не мислять критично, креативно. А Ілля Кенігштейн розповів, що креативна економіка — це економіка знать, відповідно економіка знань – це економіка, де найважливішою є інтелектуальна власність.

Яновський Олексій назвав проблему в тому, що ми не вчимося і не розвиваємося, що ми не маємо інвестицій для цього розвитку, саме тому, в нас немає фахових спеціалістів, які зможуть виконувати свою роботу якісно, тому теж погодився, що систему освіти необхідно змінювати обов’язково.

По материалам пресс-релиза

 

#

Связанные публикации: 

#

Читайте также: Бизнес-уроки миллионера, который руководит своими 10 компаниями из кругосветного путешествия на яхте
Читайте также: 25 дел, которые нужно сделать, чтобы ваш бизнес процветал
#
Читайте также: Павел Бандура: Инструменты для малого бизнеса: Как разложить все по полочкам
Читайте также: Инфографика по книге Дениса Каплунова «Бизнес-копирайтинг»

#

Возможно вам будет интересно: 

#
Читайте также: Алексей Кулаков: Как будут меняться каналы коммуникации человека и бизнеса?  
Читайте также: Как знания о работе человеческого мозга могут помочь бизнесу
#
Читайте также: Как составить УТП для бизнеса: 8 успешных сценариев
Читайте также: 6 причин, почему стоит придать вашему бизнесу в социальных сетях человеческое лицо
#
Читайте также: М2М: Как автоматизировать бизнес-процессы
Читайте также: К черту тренды или что делать малому бизнесу в 2017 году