Катерина Одарченко, SIC Group Ukrainе: Національні інтереси в першу чергу?

Катерина Одарченко, політтехнолог, засновник компанії «SIC Group Ukrainе»

Я думаю багатьох турбує тихенький продаж активів України, особливо під час карантину. В цілому, до цього ми чули про лібертаріанство й переваги комплексного продажу «неактуального майна», запуск ринку землі. Але на практиці все відбувається інакше. 

Як же розібратися в складних термінах, не втратити суверенітет країни та досягти нехай поступового, але зростання — питання залишаються відкритим:

1. Наші партнери допоможуть.

Я в першу чергу людина, яка підтримує демократичні цінності та цінності, на яких був створений, наприклад, Європейський Союз. Але це не означає, що потрібно повністю виконувати їх поради і забаганки. Думаю й школяру зрозуміло , що кожна країна переслідує в першу чергу свої інтереси. Наївно думати , що так звані західні партнери в першу чергу думають про інтереси сільського жителя Миронівського району, а не про аграрне лоббі всередині НС. Звісно ні. В першу черги свої інтереси, що дозволяють оплачувати гідний рівень життя виборцям у своїй країні та мати політичну підтримку. Тому висновок такий: співпрацювати, але з дотриманням своїх інтересів.

2. Легко сказати — українські інтереси понад усе, але як це зробити на практиці?

По-перше, потрібно розуміти свої інтереси. Для прикладу, якщо у нас логічно будувати транзитну державу (використовуючи зрозуміле всім географічне становище — і в транспортуванні газу, і в логістиці, і в пасажирських перевезеннях), то дивно віддавати цей актив іноземцям. Адже ми мали майже монопольне становище (до проектів «Пічнічний потік»). Також пріоритетом розвитку може бути, припустимо, вторинне аграрне виробництво. Дивно продавати пшеницю за ціною сировини, а потім купувати дорогі іноземні макарони, також дивно маючи війну не виробляти необхідні патрони. Я інколи навмисно приводжу прості приклади та спрощую для детального пояснення матеріалу. Але суть сподіваюся зрозуміла. У країні на першому місці мають бути національні інтереси.

3. Хто пише ці плани?

Зазвичай вони пишуться у реальних програмах політичних сил, котрі потім мають місця в профільних комітетах ВР і міністерствах. А також подаються в планах дій коаліції та Уряду . (загальні речі, які нам презентують останнім часом — це не більше ніж тексти, а не реальний план дій Уряду). У європейських країнах ці плани стартують від цінностей – наприклад, коли ключова цінність партії це солідарність, у планах враховують також досить широкий пакет соціальних послуг (звісно з розрахунками звідки кошти (рівень податків тощо). На цьому будується й рішення «родин партій» у Європарламенті.

Читайте также: Advanter Group: доходи 55% підприємств зменшилися на третину

Читайте также: Недостаток коммуникации, переработки и страх увольнения. Украинские IT-специалисты о работе на карантине — опрос DOU

4. А звідки взяти гроші?

Звісно я зрозумію, що за цією логікою потрібні кошти, навіть на простому прикладі макаронів потрібні потужності для їх виробництва, для отримання конкурентної якості і ціни. Я вже не кажу про більш складні виробництва. Для цього є інструменти: по-перше, за зрозумілої податкової бази підприємці самостійно визначають вигідність виробництва. По-друге, зниження мита на ввіз техніки для виробництва, податкові канікули, дотації — це інструменти які зрозумілі й використовуються у розвинутих країнах. Хочемо захистити власне виробництва меблів — заборона експорту сировини, пільги на техніку, розумне дотування, підтримка економічного літеру з центру та муніципалітету. Додаткові податки на імпортні аналоги. Знову ж таки, спрощую усе для розуміння, але алгоритм дій такий. 

5. Незрозуміло чому нинішня влада діє не так, плюси ж очевидні.

Дійсно ключові економічні гіганти світу користувалися саме протекціонізмом. Звісно є й інші сценарії (але порівнювати Україну та Сингапур не доречно). Часто дуже просто прийняти чужий план — за гроші, тому що немає часу приймати свій, від некомптеності, бажаючи закрити внутрішні соціальні проблеми за чужий рахунок, тощо. Саме тому з міжнародними кредиторами кожен будує історію — хтось успішно використовує кошти зі збереженням своїх інтересів, хтось продає за безцінь її ресурси (аби рік-два втримати владу). Тут вже залежить від рівня компетентності та державницької позиції, а як діє наша влада? Нахабно віддає активи зовнішнім і внутрішнім лобістам. Це шлях Монголії, Аргентини й інших країн з глибокими проблеми. Тому дуже важливо в цей період перейти на модель економічного протекціонізму, щоб вирішити наявні проблеми та уникнути майбутніх. 

#

Другие материалы автора: 

Читайте также: Катерина Одарченко: Fake news и их роль в политике?

Читайте также: Екатерина  Одарченко: Технолог понимает каким образом первичный месседж доходит к избирателю

#

Акция бесплатных размещений действует с 13 апреля по 13 мая. Для того чтобы легенда вашего бренда была опубликована на сайте, необходимо подготовить оригинальный текст, который состоит из трех блоков (как возникла идея бренда, как была реализована и какие планы компания строит на будущее с учетом ситуации) объемом от 3000 до 6000 знаков на русском или украинском языках. Материал нужно прислать на электронную почту редакции brandstory.n@gmail.com. В теме письма укажите «Не молчи на карантине» и название компании. Подробнее об условиях акции читайте на сайте .  

#

Другие публикации в рамках спецпроекта: #коронавирусVSбизнес

#

Читайте также: Крупный и малый бизнес объединила пандемия. Какие бренды «made in Ukraine» помогают в борьбе с коронавирусом

Читайте также: Закрытие заводов, отказ от рекламы, пожертвования: Как международные бренды реагируют на коронавирус

#

Читайте также: Олег Устенко, советник президента Украины. Коронавирус: экономика Украины в состоянии войны

Читайте также: Валентин Войтков: Как коммуницировать с клиентами, когда все вокруг летит кувырком

#

Читайте также: Максим Прохоров, основатель PmPartners: Удаленная работа как шанс раскрыть в себе менеджера проекта

Читайте также: Евгений Шевченко, Carlsberg Ukraine: Эпидемия — что делать бизнесу?

#

По поводу публикации ваших историй на сайте BrandStory.com.ua пишите на brandstory.n@gmail.com

#

Другие кейсы и советы на нашем сайте: 

#

Читайте также: Как открыть свой бренд одежды: пошаговая инструкция

Читайте также: От идеи до реализации: как создавалась компания YouControl

#

Читайте также: Как создавался бренд ресторана здоровой кухни – Гайя

Читайте также: ТМ O’Kroshka: развлечения для маленьких и больших крошек

#

Читайте также: Восемь шагов раскрутки бренда с помощью PR. Советы от Эла Райса (Ries&Ries, США)

Читайте также: Непрерывное управление эффективностью: новые правила 2020

#

Интересные публикации:

#

Читайте также:  Олег Михайлов и Ярослав Яковенко основатели Woolkrafts — создали «тепло, которое можно подарить»
Читайте также:  Стучитесь и вам откроют. Наиболее эффективные способы продвижения – опыт украинских производителей

#

Читайте также:  Шкварка — присмачує життя, засолоджує буденність. Відродження українських страв для святкового застілля
Читайте также:  Картина маслом. Нужен ли крафтовым производителям бренд? Мнения фундаторов.   

#

Читайте также:  KarambaKids: Бренд растет как ребенок — быстро и стремительно
Читайте также:  New look! PAPA ATELIER — новый взгляд на школьный образ

#

Читайте также:  Sigi: Мы не гонимся за трендами и не пытаемся одевать детей, как взрослых
Читайте также:  Bombat Game: радость от добычи долгожданного трофея для детей и взрослых

#

Читайте также:  LITA Jewelry украинские украшения из материалов, собранных по всему миру
Читайте также: Sergey Makhno Architects – украинские гончарные традиции в современном исполнении

#

Читайте также:  Born in Ukraine: народитися в Україні, щоб покорити світ. Аутентичні прикраси від KOVAL
Читайте также:  Lena Yastreb: Украшения вне времени, как маркер эпохи