ФАО: результати соцопитування про державну підтримку малих сільгоспвиробників в Україні

Результати опитування сільськогосподарських виробників в Україні свідчать про низький рівень їхньої участі в програмах державної підтримки. Згідно з результатами опитування, лише 20,3 відсотка малих і середніх сільськогосподарських підприємств, включно із фермерами, подали заявку на державні програми підтримки, що діяли з 2000 по 2017 роки.

Фото: ©FAO Олександра Шергіна

Сьогодні, 28 лютого 2018 року, ФАО організувала круглий стіл для презентації та обговорення результатів соціологічного дослідження, проведеного Центром соціального моніторингу України в рамках поточного проекту ФАО технічної допомоги Міністерству аграрної політики і продовольства України. Учасники обговорили рекомендації по розробці різних механізмів державної підтримки українських сільськогосподарських виробників на основі аналізу соціальних опитувань і відповідного досвіду ЄС щодо підтримки фермерів.

Загалом було опитано 2051 юридична особа, серед яких 1607 підприємств зі спеціалізацією в рослинництві та 444 — у тваринництві. Крім того, дослідження охопило близько 600 домогосподарств, які вирощують продукцію для продажу.

«Подібне загальнонаціональне опитування про програми підтримки сільського господарства, що охоплює не тільки зареєстрованих виробників, але й велику кількість сільських домогосподарств, проводиться в Україні вперше», — сказала економіст ФАО Ірина Кобута, координатор проекту.

«Такий широкий підхід дозволив визначити бажані напрямки підтримки та рекомендувати критерії для програм підтримки малих виробників, що, в свою чергу, має позитивно вплинути на весь сектор».

Читайте также: Agroportex.bio: выводит фермеров на международный рынок «Органик» — первый шаг сделан на BioFach2018
Читайте также: Инфографика: Путь к ликвидации голода к 2030 году по версии FAO

На зустрічі були присутні представники Міністерства аграрної політики та продовольства України, різних асоціацій агробізнесу, ФАО і Центру соціального моніторингу.

Понад чверть (25,9 відсотка) представників малих і середніх сільськогосподарських підприємств, включаючи фермерів, повідомили, що вони взагалі не чули про жодну програму державної підтримки, в той час як 59 відсотків респондентів були в цілому обізнані про дане питання. Тільки 15,1 відсотка  добре знали про державні програми і проявили інтерес хоча б до деяких з них.

Обізнаність сільських домогосподарств була ще нижчою, оскільки 61,2 відсотка з них взагалі не чули про програми державної підтримки.

Оскільки кількість звернень за державною підтримкою була незначною, під час опитування були вивчені також можливі бар’єри на шляху до участі в таких програмах.

Результати опитування показали, що майже половина респондентів не вірять в механізм державної підтримки, а майже 45 відсотків вважають, що їх участь була неможливою через відсутність відповідної інформації.

Також фахівці проаналізували рівні ефективності поточних і попередніх програм державної підтримки, готовності респондентів до участі в таких програмах з урахуванням форми їхньої сільськогосподарської діяльності, розмірів землекористування, кількості робітників, а також було сформовано рейтинг найбільш привабливих програм державної підтримки.

 ОСНОВНІ ЦИФРИ

— Понад дві третини респондентів (69,3 відсотка) були зацікавлені в можливих програмах державної підтримки по закупівлі та модернізації сільськогосподарської техніки, а 51,2 відсотка цікавилися бюджетною субсидією, що почала діяти в 2017 році замість спеціального режиму накопичення ПДВ, який був скасований роком раніше.

Читайте также: Смак Українських Карпат: вместо кооперативов — маркетинг на доверии
Читайте также: Анна Колесова: «Мы меняем парадигму почтового оператора Укрпошты»

— Більшість фахівців з тваринництва (61,7 відсотка)  високо оцінили потенційні програми, які б допомогли молодим сільськогосподарським виробникам почати аграрний бізнес.

— Майже три чверті (73,2 відсотка) малих і середніх сільськогосподарських виробників мають потребу в послугах загального характеру.

— Кожен п’ятий респондент (23 відсотки) мав досвід звернення за банківським кредитом впродовж останніх п’яти років.

— Один з чотирнадцяти респондентів (7 відсотків) мав досвід лізингу техніки впродовж останніх двох років.

— Тільки 18,2 відсотка малих і середніх сільськогосподарських підприємств, включаючи фермерів, є членами будь-якої асоціації агровиробників.

— Більше однієї п’ятої (20,8 відсотка) опитаних голів сільських домогосподарств зазначили, що прибуток від продажу сільськогосподарської продукції складає більше 90 відсотків їхніх доходів.

Дослідження «Оцінка інструментів державної підтримки виробників сільськогосподарської продукції» демонструє високий рівень погодження поданих заявок на програми держпідтримки і підтверджує той факт,  що додаткова інформація та консультаційні послуги можуть збільшити кількість учасників у даних програмах.  Такого результату можливо досягти шляхом вдосконалення роботи консультаційних служб, через бізнес-асоціації, банківські структури або постачальників матеріально-технічних ресурсів.

 За матеріалами прес-релізу ФАО і Україна;

#

Другие публикации в разделе AGRObrand:

#

Читайте также: Проект «Вони годують Україну» — помогает решать задачи, которые стоят каждый день перед фермерами
Читайте также: Latifundist.com выпустил новый аграрный календарь

#

Читайте также: Небо и земля: AGROPORT превращает аэропорты в идеальную площадку для развития фермерства
Читайте также: «ОККО» виходить на ринок мінеральних добрив

#

Читайте также: Органічні виробники отримають прямий доступ до європейських покупців
Читайте также: AGCO в 2018 році планує продавати в Україні трактори Valtra

#

Хочешь стать автор BrandStory?

Присылайте текст/мнение на info@brandstory.com.ua. Не забудьте прислать фото автора, указать имя, фамилию и статус, который вы считаете важным указать при подписании автора колонки. В теме письма укажите: мнение: «автор _ название статьи».  Если ваш текст окажется интересным и полезным – мы его опубликуем!

Ждем ваших экспертных мнений и кейсов!

#

Другие публикации в рубрике Books:

10 успішних українських брендів

 

Роберт Чалдінi «Психологія впливу»

REWORK: прочти и пересмотри свой бизнес
 
Александр Левитас «Экспресс-Маркетинг» — рецензия + 10 цитат
Канбан. Альтернативный путь в Agile
 
Идрис Мути «Брендинг за 60 минут» — рецензия + 10 цитат

#

Другие публикации по теме:

#

Читайте также: Всё, что Вам нужно знать о влогах для развития бизнеса
Читайте также: 5 верных способов использовать Google+ в продвижении вашего бизнеса
#
Читайте также: 25 дел, которые нужно сделать, чтобы ваш бизнес процветал
Читайте также: Бизнес-уроки миллионера, который руководит своими 10 компаниями из кругосветного путешествия на яхте
#
Читайте также: Павел Бандура: Инструменты для малого бизнеса: Как разложить все по полочкам
Читайте также: Алексей Кулаков: Как будут меняться каналы коммуникации человека и бизнеса?  

 

Возможно вам также будет интересно:

#

Читайте также: Как знания о работе человеческого мозга могут помочь бизнесу
Читайте также: Как составить УТП для бизнеса: 8 успешных сценариев
#
Читайте также: 10 причин использовать маркетинг-кит в бизнесе
Читайте также: Инфографика: На что жалуется украинский бизнес
#
Читайте также: Ваш бренд помогает или мешает вам?
Читайте также: Правило взаимного обмена навязывает долги
#
Читайте также: Названы сервисы, которые стали must have для деловых людей
Читайте также: Психология влияния: Правило взаимного обмена является универсальным
 #
Читайте также: Система признательности: взаимный обмен «Дай» и «Бери»
Читайте также: Путь клиента: узнайте, что делают 81% В2В