Анна Луковкіна про становлення ринку українського мас-маркету

Анна Луковкіна, засновниця маркету «Всі.Свої», про те, як спіймати свою хвилю в «блакитному океані», що «почервонів»

80 учасників — стільки навесні 2015-го мені вдалося залучити до першого маркету одягу, взуття та аксесуарів «Всі. Свої». Зараз ми обираємо 250 брендів з-понад 1 тисячі заявок, що надходять на кожен маркет, який ми проводимо щомісяця. Ця статистика демонструє зростання вітчизняних fashion-брендів та, фактично, становлення ринку українського мас-маркету. Ринку, якого три роки тому просто не було. Ринку, що сформувався з маленьких крапель «блакитного океану», і кожна з них несла частинку спільної ідеї, якої прагнули люди: не просто стильний сучасний одяг, а стильний сучасний одяг made in Ukraine.

Проте нині цей «блакитний океан» помітно «почервонів». Патріотичні міркування, що були для покупців початковим рушійним чинником для вибору вітчизняних виробників, наразі вже не відіграють ключової ролі. Тепер до українських брендів люди ставляться так само, як і до закордонних. І очікують такої самої якості, а то й вищої. «Блакитний океан» українського мас-маркету поступово стає частиною світового fashion-океану. Як виробникам піймати в ньому хвилю? Ось кілька порад.

Читайте также: Ирина Наконечная: восприятие и позицио­нирование — совокупный результат деятельности компании
Читайте также: Игорь Мазепа: Не обязательно быть биткойном, чтобы нравиться инвесторам

Будьте якісними.

Якість — найперший і найголовніший чинник при виборі одягу для кожного з нас як для покупця. Хто захоче придбати річ з неохайним швом? Або прийти за наступною річчю цієї ж марки, якщо попередня «посивіла» після першого прання? Проте деякі виробники про це забувають. І припускаються великої помилки. Адже, повторюся, зараз люди висувають до українських брендів навіть вищі вимоги, ніж до закордонних. Усе має бути ідеальним: і лекала, і шви, і обробка. Це наслідок світового тренду на осмислене споживання. Люди хочуть мати речі, які слугуватимуть  довго. А тому боротьбу за клієнта виграватимуть ті, хто створює якісний, зручний, функціональний одяг «поза часом і трендами».

Майте власний дизайнерський почерк. 

Індивідуальність — це шанс зберегти переваги «блакитного океану» в бурхливих водах «червоного». За допомогою одягу люди заявляють про себе. І йдеться не лише про дорогі дизайнерські речі: покупці мас-маркету так само прагнуть самовираження. Ваше завдання — дати їм можливість реалізації цієї потреби. Не намагайтеся задовольнити всіх, створюючи уніфіковані речі «ні для кого». Сформуйте портрет споживача, для якого ви працюєте, — з яким ви хочете працювати! — і робіть речі саме для нього: впізнавані, персоналізовані.

Наприклад, особисто я звертаю увагу на бренди, які в сучасному контексті переосмислюють нашу культурну спадщину, відроджують ручну роботу та автентичні техніки. Також симпатизую виробникам, які спеціалізуються на монопродуктах: виготовляють, скажімо, лише сукні, чи лише сорочки, чи тільки пальта. Ще виокремлюю бренди, які чітко працюють зі стилями окремих субкультур: urban style, скейтерів тощо. Така концентрована сегментація — це і є індивідуальність.

Стежте за світовими трендами. 

У «почервонілому» fashion-океані українським брендам потрібно працювати за правилами світових модних тенденції, проте зберігаючи власний стиль. Наш ринок поки що нішевий. І це перевага, адже є можливість виготовляти ексклюзивний продукт у секторі fast-fashion: створювати актуальний одяг, який можна купити тільки в Україні. Проте, аби виникало бажання його придбати, він має бути вписаний у світовий модний контекст. І вписаний не «заднім числом». Навпаки, будьте на крок попереду! Раджу постійно моніторити світові тренди в галузях моди, дизайну, life-style. Так, наприклад, згідно з прогнозами світового бюро з трендвотчінгу Trend-Union, модні тенденції наступних років — це натуральність, природні кольори, екоспоживання, культурна спадщина.

Читайте также: Анна Захараш: Что объединяет Facebook, Uber и Киевстар
Читайте также: Константин Кошеленко: Кризис в банковской системе формирует новую парадигму коммуникации с клиентом

Розробіть маркетинг-стратегію.

Річ мало зробити — її потрібно продати. І для цього необхідна маркетинг-стратегія, що передбачає побудову бренда, комунікації з медіа та лідерами думок, комплексну роботу з соціальними мережами та різними каналами продажів тощо. Якщо ви не маєте ресурсів на якісного профільного спеціаліста на постійній основі, зверніться за консалтинговими послугами. Це — ваша інвестиція у себе. Ставтеся до бізнесу як до бізнесу, а не хобі.

Завжди думайте про сервіс.

Адже його відсутність — удар по вашій репутації (так само, як і неякісна продукція). І для наших виробників цей удар значно відчутніший, ніж для закордонних fashion-гігантів. Незадоволений якістю речі або обслуговування покупець навряд чи писатиме гнівний коментар на офіційній сторінці світового бренда. А навіть якщо й залишить критичний відгук, той легко загубиться серед десятків тисяч інших. Проте на сторінці з кількома тисячами чи лише сотнями підписників його буде чудово видно. І саме він може формувати суспільну думку: не лише про ваш бренд і продукт, а й почасти про імідж усіх українських товарів.

Тому давайте піклуватися про екологію нашого спільного океану. Разом робімо його чистішим і приємнішим для подорожей — якого б кольору він не був!

Джерело: focus.ua

#

 

 

 

Хочешь стать автор BrandStory ? —  Предложи колонку

Присылайте текст/мнение на  brandstory.n@gmail.com Не забудьте прислать фото автора, указать имя, фамилию и статус, который вы считаете важным указать при подписании автора колонки. В теме письма укажите: мнение: «автор _ название статьи».  Если ваш текст окажется интересным и полезным – мы его опубликуем! Ждем ваших экспертных мнений и кейсов!

#

Публикации в рубрике Игроки рынка:

#
Читайте также: Валерий Дема, вице-президент SIGMABLEYZER: Неопытный владелец идет методом вскрытия
Читайте также: Анна Колесова: «Мы меняем парадигму почтового оператора Укрпошты»
#
Читайте также: Небо и земля: AGROPORT превращает аэропорты в идеальную площадку для развития фермерства
Читайте также: Ирина Наконечная: И в агробизнесе компания-бренд ценится дороже
#
Читайте также: Владислав Троїцький: «Якщо завжди казатимеш правду, не будеш ідіотом»
Читайте также: Вячеслав Семеняк: «Мобильное приложение AgroUA- аграрный рынок в кармане!»
#
Читайте также: Владислава Рутицкая: Действия определяют результаты
Читайте также: Екатерина  Одарченко: Технолог понимает каким образом первичный месседж доходит к избирателю
#

Популярное на сайте:

#
Читайте также: Креативная реклама автомобилей
Читайте также: Заглотить наживку: 5 шагов, которые позволят стартапу привлечь инвестиции от глобальной корпорации
#
Читайте также: Проект «Вони годують Україну» — помогает решать задачи, которые стоят каждый день перед фермерами
Читайте также: Почему инвесторы не вложатся в ваш стартап? Три стоп-сигнала
#
Читайте также: 5 признаков стартапа, в который захотят вложиться инвесторы
Читайте также: Стартує IIІ Всеукраїнський конкурс Неймовірні села України 2018 
#
Читайте также: Подборка креативной рекламы  (ч 2)
Читайте также: Александр Ланецкий: Развитие региональных аэропортов