Advanter Group: доходи 55% підприємств зменшилися на третину

Advanter Group спільно з Українським інститутом майбутнього провів дослідження стану та перспектив українського бізнесу у зв’язку з карантином і кризою в економіці

І малий, і великий бізнес в Україні вже зазнають суттєвих втрат і оцінюють можливе зменшення доходів протягом 2020 року в середньому на 50%.

В тому числі 28% підприємств очікують зменшення доходів більш ніж на 60% протягом року.

Advanter Group опитали 458 підприємств, серед яких мікро-, малі, середні та великі компанії. Дослідження проводилось з 28 березня по 2 квітня 2020 року за підтримки CEO Club, бізнес-спільноти Board, ТПП України, бізнес-школи МІМ Київ, Prizma Club, CFO Club Ukraine та десятків інших об’єднань підприємців по всіх областях України.

Скорочені варіанти

На початку карантинних заходів переважна більшість підприємств вже зазнала суттєвого зниження доходів.

Так, середньотижневі доходи 55% підприємств зменшилися більш ніж на 30%.

38% підприємств не мають можливості протриматися більш ніж два місяці в умовах карантину.

Читайте также: Недостаток коммуникации, переработки и страх увольнения. Украинские IT-специалисты о работе на карантине — опрос DOU

Читайте также: Не молчи на карантине. Опубликуй историю своего бренда на BrandStory бесплатно

Звичайно, цей показник суттєво розрізняється залежно від сфер діяльності. Зокрема, підприємства роздрібної торгівлі нехарчовими продуктами, готельно-туристичного сектору, сфери освіти, ресторани потерпають найбільше і понад 50% підприємств цих сфер мають “запас міцності” до двох місяців.

Переважна більшість (79%) компаній вже скоротили персонал чи перевели значну частину співробітників на неповну зайнятість або відправили у відпустку.

Згубне зволікання

Розглядаючи сценарії розвитку подій, переважна більшість підприємців вказують, що продовження карантину і посилення карантинних заходів є згубними для бізнесу.

У випадку, якщо карантинні заходи залишаться без змін, 69% підприємств оцінюють втрати у більш ніж 20% протягом 2020 року в порівнянні з 2019 роком.

А якщо карантин буде продовжено до кінця травня, то втрати понад 20% зазнають вже 84% підприємств, а 44% зазнають втрати більше 60% або розглядають варіант закриття бізнесу.

Читайте также: Вопреки ожиданиям 82% онлайн-бизнеса ощутили падение во время карантина — исследование

Читайте также: Ваче Давтян, предприниматель: 5 стадий прохождения кризиса в бизнесе

Переважна кількість підприємців вважають, що оптимальним з точки зору відновлення ділової активності й збереження економіки України від руйнації є застосування смарт-карантинних заходів, тобто таргетування карантину на групи ризику та територіальний підхід до обмежень.

16% підприємств вже встигли адаптуватися до існуючих карантинних заходів і 23% адаптують бізнес.

Решта підприємств або не бачать можливостей для нових напрямів діяльності та перепрофілювання бізнесу, або потребують додаткових інвестицій.

Курс лікування

Наразі багато аналітичних центрів, включно із Advanter Group, ЦЕС, УІМ, працюють над виробленням й обґрунтуванням заходів, що необхідні для стимулювання ділової активності та збереження і створення робочих місць. Збираються галузеві напрацювання.

При цьому самі підприємці вбачають, що найбільш ефективними можуть виявитися такі стимули з боку держави, як зменшення податкового навантаження (переважно для МСБ), часткова компенсація заробітної плати співробітникам у разі їхнього незвільнення, пільгові кредити (державні гарантії, знижені відсотки).

Очікувана підтримка з боку держави дещо розрізняється за розміром бізнесу. Але зменшення податкового навантаження на час карантину є найбільш очікуваним заходом.

Серед 458 досліджених підприємств 4% відносяться до великого бізнесу, 21% до середнього і 75% до малого і мікробізнесу.

37% підприємств локалізовані в Києві, 63% представляють різні регіони України.

Андрій Длігач, д-р екон. наук, генеральний директор AdvanterGroup

Источник: business.ua/business

#

Акция бесплатных размещений действует с 13 апреля по 13 мая. Для того чтобы легенда вашего бренда была опубликована на сайте, необходимо подготовить оригинальный текст, который состоит из трех блоков (как возникла идея бренда, как была реализована и какие планы компания строит на будущее с учетом ситуации) объемом от 3000 до 6000 знаков на русском или украинском языках. Материал нужно прислать на электронную почту редакции brandstory.n@gmail.com. В теме письма укажите «Не молчи на карантине» и название компании. Подробнее об условиях акции читайте на сайте .  

#

Другие публикации в рамках спецпроекта: #коронавирусVSбизнес

#

Читайте также: Крупный и малый бизнес объединила пандемия. Какие бренды «made in Ukraine» помогают в борьбе с коронавирусом

Читайте также: Закрытие заводов, отказ от рекламы, пожертвования: Как международные бренды реагируют на коронавирус

#

Читайте также: Олег Устенко, советник президента Украины. Коронавирус: экономика Украины в состоянии войны

Читайте также: Валентин Войтков: Как коммуницировать с клиентами, когда все вокруг летит кувырком

#

Читайте также: Максим Прохоров, основатель PmPartners: Удаленная работа как шанс раскрыть в себе менеджера проекта

Читайте также: Евгений Шевченко, Carlsberg Ukraine: Эпидемия — что делать бизнесу?

#

По поводу публикации ваших историй на сайте BrandStory.com.ua пишите на brandstory.n@gmail.com

#

Другие кейсы и советы на нашем сайте: 

#

Читайте также: Как открыть свой бренд одежды: пошаговая инструкция

Читайте также: От идеи до реализации: как создавалась компания YouControl

#

Читайте также: Как создавался бренд ресторана здоровой кухни – Гайя

Читайте также: ТМ O’Kroshka: развлечения для маленьких и больших крошек

#

Читайте также: Восемь шагов раскрутки бренда с помощью PR. Советы от Эла Райса (Ries&Ries, США)

Читайте также: Непрерывное управление эффективностью: новые правила 2020

#

Интересные публикации:

#

Читайте также:  Олег Михайлов и Ярослав Яковенко основатели Woolkrafts — создали «тепло, которое можно подарить»
Читайте также:  Стучитесь и вам откроют. Наиболее эффективные способы продвижения – опыт украинских производителей

#

Читайте также:  Шкварка — присмачує життя, засолоджує буденність. Відродження українських страв для святкового застілля
Читайте также:  Картина маслом. Нужен ли крафтовым производителям бренд? Мнения фундаторов.   

#

Читайте также:  KarambaKids: Бренд растет как ребенок — быстро и стремительно
Читайте также:  New look! PAPA ATELIER — новый взгляд на школьный образ

#

Читайте также:  Sigi: Мы не гонимся за трендами и не пытаемся одевать детей, как взрослых
Читайте также:  Bombat Game: радость от добычи долгожданного трофея для детей и взрослых

#

Читайте также:  LITA Jewelry украинские украшения из материалов, собранных по всему миру
Читайте также: Sergey Makhno Architects – украинские гончарные традиции в современном исполнении

#

Читайте также:  Born in Ukraine: народитися в Україні, щоб покорити світ. Аутентичні прикраси від KOVAL
Читайте также:  Lena Yastreb: Украшения вне времени, как маркер эпохи